/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Uploade til hjemmeside
Fra : alfa
Vist : 679 gange
200 point
Dato : 02-10-02 23:23

Lige et spørgsmål mere... Når man skal uploade sin hjemmeside, skal man for det første bruge programmer som cuteftp, wincommander o.s.v; ik´??? (Og hvis man skal, hvordan gør man, eller kan man bruge andre programmer??)
Men hvor kan man ligge hjemmesiden ud, og hvordan gør man det (skal man skrive email til dem som ejer serveren)??

Hilsen nybegynderen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-10-02 23:47

Hej Alfa,

det kommer lidt an på hvordan og hvorledes, ka' du prøve at specificere det lidt nærmere...

har du et domæne, samt webhotel... eller er det en gratis sted du har hjemmeside.. eller hvordan og hvorledes?

ang. FTP program er her et rigtig godt freeware FTP program... Smart FTP... -->
http://www.smartftp.com/
det ka' downloades her fra siden... -->
http://www.smartftp.com/download/

og du ka' på siden her, se de forskellige ting omkring opsætning og brug af programmet mv... -->
http://www.smartftp.com/support/howto/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-10-02 00:13

Hej - ved godt mange ikke er glade for Frontpage, men synes at hvis man er nybegynder kan man starte med at uploade via Frontpage, det er nemt og ( typisk *G* ) Microsoft-overskueligt.
Senere kan/ bør man nok sætte sig ind i andre uploadsprogrammer ( jeg har før brugt CuteFtp, den virker godt for mig i hvert fald ) - alternativt er oss`at uploade via Dreamweaver ( en genial editor til at lave sine sider i ).

Normalt plejer man at købe et domæne at ligge sine sider på f.eks hos Jepponet.dk - hvis det du mener er hos de der gratis services, skal jeg ikke gøre mig klog på noget
( kender ikke noget til dem overhovedet ) men fælles for dem alle er vel at du skal have en eller anden form for brugernavn og adgangskode - uanset hvad.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-10-02 06:03

Som Starup skriver, må du komme med lidt flere oplysninger. Har du f.eks. et navn til din hjemmeside?

MVH

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 03-10-02 09:57

Nogle sider der tilbyder plads til hjemmesider har også et oploader program på siden, så man ikke selv behøver et. Som f.eks på: http://www.friserverplads.dk/

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 03-10-02 13:29

Hejsa

Du kan ligge dine side ud på amok.dk, det er en god gratis server, der også understøtter PHP og MySQL, hvis du skulle få lyst til at lære det.
Man er selv med til at bestemme hvor meget plads man skal bruge.

Når du skal ligge siden ud, kan du bare åbne Internet Explorer og skrive: ftp.amok.dk, som der står i din velkomst e-mail, deri står også brugernavn og password.

Du tilmelder dig ved at gå ind på amok.dk. Din adresse bliver så noget derligner: ditbrugernavn.amok.dk

Jeg kender også en del til HTML, hvis du er interesse

Hilsen

PanicAttack

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 200 point
Dato : 03-10-02 21:05

Kære Alfa

ja nu får jeg stryg, men det svar som nocom leverer ser ud som om at hans "navn" betyder ingen computer....Du kommer igen vegne med det pjat...

Her kan du finde alt som er værd at vide, om at lave hjemmesider på dansk :

http://www.html.dk/tutorials/html/

Og samme sted i lektion 14 kan du endda finde en vejledning med billede til hvordan man gør :

http://www.html.dk/tutorials/html/lektion14.asp

Again another useful hint from the "kandu.dk" mafia.

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 05-10-02 09:06

Tak for svaret zonker. Og tak til alle andre for deres besvarelser