/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bakspejl er faldet af...
Fra : pims
Vist : 1721 gange
200 point
Dato : 21-06-05 19:18

Mit bakspejl er faldet af forruden på grund af at limen er hørt op med at virke.
Jeg har forsøgt med kontaktlim, men det er helt umuligt at få til at sidde fast.
Er der nogen der ved, hvad man ellers kan gøre?
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-06-05 19:26

Du kan læse om det her:http://www.kandu.dk/dk/spg/57715
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 19:34

Du kan købe speciel lim til glas - men det skal renses helt af for gammel lim først.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-06-05 19:51

Den hedder kort og godt Glaslim, og kan købes i et byggemarked. Som refi skriver, skal limfladerne være helt rene. Brug sprit. Derefter smører du et tyndt lag lim, kun på den ene flade. Undgå direkte sollys, mens du smører limen på. Tryk dele sammen, og lad det nu få sollys. Så hærder det på 20 sekunder. I skygge eller ved overskyet vejr, hærder limen på 1-3 minutter.

Limen hærder ved påvirkning af sollysets ultraviolette stråler. Limning kan derfor kun udføres i dagslys. Heller ikke i halvmørke eller ved meget overskyet vejr.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 21-06-05 19:59

brug super ataak fra loctite,det hærder på ca 5 sek så vær sikker på at du sidder spejlet rigtig første gang kan bla købes i silvan og koster ca 40 kr.

macau

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-06-05 20:43

Pas lige mget på-...... med at gøre dettes selv..
Sekundlim som anvendes til dette formål udvikler varme som kan knække ruden...
Så ruden må ikke være helt kold..
læs hele brugsanvisningen
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : gossip

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-05 21:30

hejsa
gå ned til autoforhandleren og køb en limplade til spejlet. Det gjorde jeg hos Ford. Rens den gamle af og monter den nye det virker perfekt.
hilsen gossip

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-06-05 08:51

Du kan også køre forbi din lokale dansk autoglas mand, og få ham til at sætte spejlet fast for en sixpack en fredag eftermiddag

Godkendelse af svar
Fra : pims

Dato : 22-06-05 19:23

Tak for svaret gossip.