/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Carina E, godt eller skidt
Fra : CiviC
Vist : 3487 gange
100 point
Dato : 21-06-05 18:12

Hejsa.
Da jeg måske skal købe bil senere på året, og overvejer at købe en Toyota Carina E, er jeg meget interesseret i at høre jeres mening om denne.
Hvor langt kan motoren gå? Er der en bestemt årgang jeg skal gå efter? Ruster den hurtigt? Er reservedelene dyre? osv.
Alle svar modtages med glæde.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-05 18:19

Meget afhænger af hvordan bilen er blevet kørt og vedligeholdt.

De fleste jeg har hørt, er vældig glade for Carina E.
Nogen af de første modeller havde periodefejl i styreboksen/computeren, men det blev udbedret, da Toyota langt omlænge erkendte fejlen. Det var noget med, at enten kunne bilen ikke tage gas, eller også gav den sig selv gas mens man kørte.

Reservedelene er ikke dyrere end til andre japanske biler.
om den ruster, afhænger igen af vedligeholdelse, men ikke så meget som den du har
og hvor langt kan motoren køre.
Ja, hvis det er en bil du regner med at skulle have fornøjelse af i flere år, skal den ikke have kørt flere 100000 km.
Men en bil med 100-150000 bag sig, skulle gerne have nogen gode kilometer tilbage.

mvh dova

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 21-06-05 18:20

vi har en årgang 1994 som vi har haft i 10 år. Vi har brugt ca. 5000 på udskiftning og rep. af diverse ting i de 10 år.

Den fejler 7-9-13 aldrig noget og vi kører 13-14 km pr liter. blandet kørsel.

Vi har kørt mange kilometer og vores toyotaforhandler vil pt indbytte for 55.000-60.000 pga. stand (ikke ryger bil og ikke slidt overhovedet)

Der er mange af slagsen på vejen fordi det er en god stabil bil og reservedele mv. er billige.

Vi har ingen rust haft og vi har IKKE rustbeskyttet undervognen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-06-05 18:41

De biler fejler nesten aldrig noget.Bare du giver den service af og til.Men det lønner sig at rust beskytte den.Prøv at få en bil med lav kilometer stand, så har du bil i mange år.
alimak

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-06-05 21:10

>>dova, Hvordan er det lige en bil med mekanisk gasspjæld kan give gas af sig selv??

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-06-05 21:30

Hej Ciciv

Toyota Carina er en rigtig god bil - ligesom de andre skriver. Dog skal du generelt passe på med kun at gå efter kilometertallet, da en bil der har kørt for lidt ifht. dens alder, kan give ligeså mange problemer som en der er kørt "godt til". Så sørg for, at der er en fornuftig sammenhæng mellem alder og kørte kilometer. En toyota C kan sagtens køre 250 t.km uden problemer.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : stineb1977

Dato : 21-06-05 21:31

Her for 2 år siden stod jeg og skulle erhverve min første bil...da jeg både er blond, blåøjet og naiv var jeg jo rent guf for en brugtbilsælgere.
Jeg ringede derfor til FDM og forelagde dem sagen - jeg skulle ha en bil der var driftssikker, havde en rimelig brænstoføkonomi, var billig i reperationer og til at komme i nærheden af rent økonomisk...Svaret var at jeg skulle finde en Carina eller en Corolla....
Som sagt så gjort...En Carina fra '89 med 250000 km på bagen, ingen rust og nysynet - pris 25000.
Idag 2 år senere har Carinaen kørt 290000 km, der er stadig ingen rust og er igen nysynet (den fik faktisk ros af en gammel gnaven synsinspektør). På de 2 år har den kostet mig 5000 i reperationer (og det er inklusiv klargøring til syn). -Så en Carina er helt sikkert anbefalelsesværdigt....

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-05 22:46

Jeg er selv ude og se efter en. Så her er hvad du skal se efter.
Rust i højrefordør i bunden, da der er fejl i sealing der er lavet ikke ligger rigtig fra forbrik.
Om den har været skadet.
Om skærmkanter i bag er tykke, det stykke der er bukket ind mod dækket.
Samling mellem udstødning og kat. Den har det med og tære op efter mange km. og år.
Tandrem, om den er skifte. Op til 96 3år eller 100000 fra 97 8 år eller 120000 km.
Køler om den er tæret.
Om den har fået skifte olie som den skal.

V.H Toyota Tekniker.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-05 23:29

geu
Det ved jeg faktisk ikke, men havde en bekendt, der købte en spritny Carina E, og den var totalt uberegnelig at styre i omdrejningerne i perioder.
Han var hos Toyota flere gange, hvor målestationen blev sat på, for at finde fejlen.
Men apparatet viste ingenting, og derfor ville man ikke erkende at bilen var behæftet med fejl.
Men han ville selvfølgelig ikke affinde sig med en ny bil der opførte sig på den måde, og var overbevist om, at det var en elektronisk fejl, så han kørte ind til Toyota igen, og fik dem til at tage en eller anden styreboks-/computer-ting fra en anden bil og sætte i.
Og så var problemet løst, og det viste sig så senere, at det var en fejl der var på nogen af bilerne.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 21-06-05 23:55

Ja du kan vist roligt købe dig en Carina E, jeg har en selv og har haft den i 3 ½år nu det eneste jeg har fået lavet på den er højre trækaksel det kostede ca 700. Men har hørt at de Engelske ruster mere end de Japanske modeller min er en japaner og der er ikke noget rust i den, ellers er der vist noget med bunden at dørene de har vist glemt en fuge på nogle af dem.

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 13-07-05 23:58

Tak for svaret geu.