/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
add hoc netværk
Fra : Brommi
Vist : 409 gange
223 point
Dato : 21-06-05 17:15

Jeg har en server kørende med et PCI 802.11G trådløs netkort som jeg gerne vil bruge til at lave en forbindelse til min bærbare computer. dvs:
internet -> server -> trådløs netværk -> bærbar computer..

Bemærk at det er uden et accespoint.. Jeg ved godt at den nemmeste løsning indebærer et Accesspoint.. men jeg foretrækker at lave det add hoc.. Bla. fordi jeg allerede har alt hardware så..
Jeg har en smule erfaring med at lave det over et accesspoint.. men desværre ikke add hoc.. Det jeg gerne vil ha er et link til en god guide på dansk eller engelsk som kan hjælpe mig med at lave det netværk som jeg gerne vil ha det. Jeg har søgt en del på google.. men resultaterne er overvældende og ikke nemme at overskue.
Hvis der er en der finder et godt og brugbart link til mig smider jeg nogle flere points afsted et eller andet skal man jo bruge dem på

->Brommi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 17:34

Der skal være mindst et accesspoint til at modtage/forbinde til nettet.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-06-05 17:36

Jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre at "lave" en server om til et accespoint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 17:37

Ok - det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-06-05 17:47

hehe ja.. havde håbet på der kom nogle gode links som kan hjælpe mig lidt..

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 21-06-05 18:40
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 18:40

Ok - jeg er lige blevet lidt klogere.................du har ret.
Her står lidt
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-06-05 18:52

hehe jamen det er da også derfor vi er herinde.... for at lære noget nyt
citat:
>
Wireless netkort kan anvendes på 2 måder, enten kan de benyttes til at tilslutte sig et Access Point (infrastructure mode), eller også kan de anvendes uden et Access Point (ad-hoc mode), når kortene bruges i ad-hoc mode skal ALLE kort have forbindelse til ALLE andre kort.
<

Men hvordan laver man en add hoc forbindelse

->Brommi

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 21-06-05 18:59

Som jeg skrev, hedder det ad hoc og ikke add hoc!
http://tdconline.dk/artikel.php?dogtag=netintro_t1_traadl_netv

Hvis der fandtes en god guide (på dansk) på nettet, var den nok fundet nu, men det burde ikke være sværere end at oprette netværket på det ene kort (den ene pc) og så forbinde til det med det andet kort. Det er jo designet til at være meget enkelt, men har så også begrænsninger ift. infrastruktur-modus.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 19:01
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 19:03
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-06-05 19:15

kipros: sorry.. glemte at opdatere kandu inden jeg skrev dengang... har prøvet dine links.. og fandt et link i et af de links til m$ homepage som lyder rigtig god..
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/bowman_02april08.mspx

Det er iøvrigt det samme link som Eyvind lige har skrevet

vil prøve det link af med det samme..

->Brommi

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 223 point
Dato : 21-06-05 19:38

Jep, der ser ud til at være netop det du ledte efter.

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 21-06-05 20:07

Tak for svaret kipros.
Det var præsis det jeg manglede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 20:19

Og jeg lærte også lige noget.