/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP!!!
Fra : CaPsen
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 21-06-05 16:16

For noget tid siden genstartede min pc hele tiden, men nu er der begyndt at komme en blå skræm, her står der:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manu facturer for driver updates. Try changing video adapters. Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disabe components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode. Technical information: *** STOP:0X0000007E (0XC0000005,0XF63CA03,OXF9E859CC,0XF9E856C8) *** sysaudio.sys - address F638CA03 base at F6386000, Date-stamp 41107f1a Beginning dump of physical memory physical memory dump complete.
Comtact or technical support group for furtner assistance.

Hvad betyder alt dette og hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 21-06-05 16:25

hej
Jeg aner ikke hvad det betyder. Men jeg tror at duskal prøve at geinstallere Windowsigen, og alle programmer du ellers har brug for, så samtidig du ryder op i din PC, og installere alt forfra.
Jeg havde også problemer med min computer hvor lige så snart jeg tænder for den, så gik den i stå,ogjegkan ikke går på nettet.Så har jeg prøvet at installere igen alt forfra, og det virkede.
Hilsen
Mirjana

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 21-06-05 16:25

Hej CaPsen.

Jeg synes, at du har brugt en enorm god overskrift. Den siger ikke et hak om, hvad dit spørgsmål handler om. Hvis du i stedet brugte en mere dækkende overskrift, kunne det også være, at jeg gad læse dit spørgsmål.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 21-06-05 16:29

Ja Miranda24 det har jeg også fået af vide, ville bare lige høre om der er var andet man kunne gøre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-06-05 16:37

Prøv at gå ind under Kontolpanel > System > Hardware > enhedshåndtering og fjern dit lydkort! Genstart og maskinen skulle gerne finde lydkortet og geninstallere driverne!

Eller led efter en opdateret driver til dit lydkort og installer den!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-06-05 16:38

har du et Creative Labs SoundBlaster 16 Joystick med en spil port ?
http://support.microsoft.com/?kbid=321637&sd=RMVP

Kommentar
Fra : plb

Dato : 21-06-05 17:21

havde os en gang helt samme problem, og jeg havde ikke ændret noget på pc'en i et års tid, derfor undrede jeg mig meget over hvorfor den lige kom nu, men det jeg gjorde var at bruge en linux livecd til at gå ind og hente alt det data jge ville gemme og så formaterede jeg ellers bar det hele og så virkede det.

mvh Plb

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 21-06-05 18:28

hvilken win-version taler vi om

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 21-06-05 18:51

XP Profesionel

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-05 16:46

stjuma Du har så evigt ret, lige min kæphest.
Nå til spørgsmålet.
Den blå skærm handler om at der er noget galt med noget af hardwaren i maskinen. Jeg havde en lignende oplevelse med et MSI-TV tuner kort. Hver anden gang jeg startede maskinen kom den blå skærm, jeg valgte så at bruge et andet kort og har ikke haft problemer siden, så det er helt klart noget af dit hardware det er galt med. Tag alle de kort ud du kan undvære, Husk at afinstallere dem i windows først. Og sæt dem så i igen et efter et, husk at sikre dig at der ikke er fejl før du sætter næste kort i.