/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gif program?
Fra : Angelica
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 21-06-05 15:32

Hej derude

jeg søger en som kan svarer mig på om der er en godt gif animation program på market?

for de jeg selv bruger laver en grim pixel kvalitet når jeg gemmer det og har
prøver forskellige indstillingere.. intet hjælper... så søger en program
der kan gøre det bedre end psp animation og ulead gif animator programmer..

kh
angel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 15:58
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-06-05 16:28

Nu er gif vel heller ikke lige formatet hvis man ønsker billeder med høj opløsning og knivskarpe farver og kanter. Dertil er bmp eller jpg da meget bedre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-06-05 16:49

Hejsa
Nu skriver du GIF animering, og så vil jeg da foreslå: http://www.ulead.com/ga/runme.htm
ULEAD's GIF Animator

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-06-05 16:51

Sorry, havde overset det med animering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 16:53

"CLAN"

Har du ikke set hvad det ikke måtte være

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-06-05 16:54

NB: Du kan også kigge lidt på:
- http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm
- http://webmasters.gratisok.com/
- http://www.coder.com/creations/banner/
- http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=animatore
Alle links som jeg blev foreslået under et lignende spørgsmål. Jeg faldt dog for den ovenfor angivne fra ULEAD. Du kan evt. også klare det via Adobe Photoshop's medfølgende program ImageReady.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-06-05 16:56

Ups
Nej refi... STOR misforståelse fra min side - og så krøb jeg ellers i blækhuset... Sorry

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-05 17:42

Ja...de ultimative gif programmer er uden tvivl: FLASH, PHOTOSHOP (og herigennem IMAGE READY til animationer) og til en vis grad ILLUSTRATOR (uden animering).
Men de er jo desværre også i sværvægtsklassen når det gælder købspris. ALLE kan dog downloades i 30 dages prøveversioner på disse sider:
www.adobe.dk
www.macromedia.com

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-05 18:45

Angel, du skriver bl.a.:
..... laver en grim pixel kvalitet når jeg gemmer det ......

Hvad mener du egentligt med det? - Er det fordi der opstår farveprikker i billedet?

Du skal huske på, at GIF formatet ikke kan håndtere mere end 216 farver.
Når du så bruger billeder med langt flere farver, og lagre dem i en GIF, så vil farve antallet reduceres til de 216, og de farver der ikke matcher med GIF farvetabellen vil tiltage den nærmeste farveværdi. Herved kan der opstå disse prikker i billedet.

Der er kun plads til 6 farvestyrker i hver grundfarve.

Så de billeder du skal bruge, skal først have reduceret opløsningen til 216 farver, inden du arbejder med dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-05 20:21
Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 27-06-05 17:29

Tak for svaret severino.

det lyder til at det som severino lyder rigtigt nok men at jeg ikk har tænkt over det.. og at mit
ulead gif nok er det som jeg kommer tættest på en god animation program.. så tak fordi i
ville give gode råd og svar.. og det tager nok sin tid for mig at nå og teste alle de animation
programmer som i har linket til mig.. så tak for svaret alle..