/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel. Kopiere/flytte en makro???
Fra : Tobster
Vist : 1854 gange
75 point
Dato : 21-06-05 15:14

Jeg har 2 excel-regneark.
Jeg vil så kopiere arkene fra det ene ark over i det andet, men da der er en makro i de ark jeg kopierer skaber det problemer.

Jeg har min nye fil, men makroen vil hente dataerne fra det ark som jeg kopierede den fra...

Hvordan får jeg den til at tage den fra samme ark?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 15:24

Lav din makro global - så den kan ses af alle ark.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 85 point
Dato : 21-06-05 15:28

prøv lige i hælp at skrive:
makro global
eller
kopiere en makro
Så kommer der lidt mulighedder

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 22-06-05 08:22

Okay, det vil jeg prøve....

Men vil dette så stadig virke når jeg kopierer filen over på en anden computer og vil bruge den der?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-05 17:01

Haløjsa
Så vidt jeg husker kan du når du laver en macro vælge mellem hvor den skal gemmes, 'Denne projektmappe', 'Personlig projektmappe', Ny projektmappe'. (Excel 2002). når du vælger 'Denne projektmappe' vil jeg tro at makroen ikke følger med når du 'Kopierer' til et andet ark i en anden projektmappe. Når du vælger 'Personlig projektmappe', vil jeg tro at makroen gemmes på makinen under din egen brugerprofil og kan derfor bruges i alle ark på samme maskine, når du logger ind.
Her er en kopi af hjælpen i Excel.
Citat
Kopiere et makromodul til en anden projektmappe
Indstil sikkerhedsniveauet til Medium eller Lavt.

Sådan gør du

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Sikkerhed.
Klik på Makrosikkerhed.
Klik på fanen Sikkerhedsniveau, og marker derefter det sikkerhedsniveau, du vil bruge.
Åbn den projektmappe, der indeholder det modul, du vil kopiere, og den projektmappe, du vil kopiere modulet til.
Peg på Makro i menuen Funktioner, og klik derefter på Rediger i Visual Basic.
Klik på Projektstifinder i menuen Vis.
Træk det modul, du vil kopiere, til destinationsprojektmappen.
.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 16:31

Tak for svaret Eyvind.