/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Starte en pool op
Fra : nenita
Vist : 3131 gange
100 point
Dato : 21-06-05 15:07

Hvor kan jeg købe billig vedligeholdelses sæt med alge fjerner til en pool.
Har i nogen erfaring for hvad man skal bruge, hvornår og hvordan.
Har lige købt en 5000 L. til ungerne og vil gerne starte rigtig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 15:10

Det kan du hos Matas. Med vejledning og det hele.

Accepteret svar
Fra : WalkingChicken

Modtaget 110 point
Dato : 21-06-05 15:12

Netop Eyvind
Har selv brugt "Ren Pool" fra Matas (ca. 275,- for et par liter) i flere år nu - det virker fint-fint !!

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 21-06-05 15:19

Hurtigt ind på Netto's hjemmeside og se ugens reklame,,, de har netop såen et sæt på tilbud i denne uge på side 2

479,00 for et startsæt med det hele

http://www.netto.dk

mvh steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 15:21

Det vigtigt at have tilstrækkeligt med det rensende klor - men også vigtigt at PH ballancen er ok (ca. 7,2 som jeg husker det)
Når dit bassin lugter meget kraftigt af klor selvom ballancen er ok - så er det bunden klor du kan lugte - altså snavset klor.
Husk aldrig at hælde/blande klor og saltsyre sammen, som laver klorgas (hitlergas) og det kan man dø af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 15:23

Yes i Netto..................................men Matas kan og vil forklare brugen af sættet.

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 21-06-05 15:39

ehhh Eyvind - hvorfor skulle man hælde saltsyre i sit børnebassin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 15:47

Ok jeg kende ikke indholdet af Matas pakken - men normalt ballancerer man ph værdien med saltsyre.
Det gør vi på store bassiner.

Godkendelse af svar
Fra : nenita

Dato : 22-06-05 10:13

Tak for svaret WalkingChicken.