/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vedr. Pc der går i stå, når et spil køre~
Fra : PerBruun
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 21-06-05 13:39

hej

hver evig eneste gang jeg vælger at køre et spil (som regel Football manager for at være lidt mere specifik) går computeren helt i stå. billedet fryser simpelthen bare, og det er ikk muligt at trykke på nogle knapper eller noget. det eneste der er at gøre er at slukke helt for computeren.

jeg ved ikke hvorfor den kun går i stå når jeg er inde i et spil, for når jeg bare har windows åben, er på nettet eller bruger programmer så som word er der overhovedet ingen problemer.

jeg har tit tænkt på om det enten kan have noget med grafik kortet af gøre, men på den anden side så er et spil som Football manager ikke et spil der kræver meget på dette punkt..
udover dette har jeg overvejet om det kan have noget med at det kræver for meget i ram.. jeg har 512 mb ram og synes det ville være lidt mærkeligt hvis det var dette der var problemet.

håber der er nogen der kan hjælpe med problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 13:45

Prøv at hente nyeste driver til dit grafikkort.
Rammene burde være nok medmindre der kører en masse ting samtidig.

Kommentar
Fra : PerBruun

Dato : 21-06-05 13:50

jeg har g-force 2, og har været inde på www.nvidia.com og hentet de nyeste, men problemet fortsætter stadig.

Accepteret svar
Fra : WalkingChicken

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-05 13:56

Noget tilsvarende skete med min pc en overgang - møgirriterende. Prøvede alt muligt - opdaterede drivere, patchede Windows og spil - intet virkede. Fik endda skiftet min bundkort ... men intet hjalp. Til sidst fandt min pc leverandør ud af at det var den ene ram-klos der var defekt. Den blev skiftet og der har ikke været problemer siden

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-05 13:59

Haløjsa
Jeg tror faktisk ikke det er et hardwareproblem, og da slet ikke når alt andet kører uden problem.
Check først om din HD er så fuld at sidefilen(swapfilen) eventuelt ikke kan få plads, hvis der ikke er plads nok til swapfilen vil der typisk ske det at spillet hænger. Havde du derimod arbejdet i et almindeligt windowsprogram, ville du få beskeden 'Drev C:/ er snart fuld, foretag en oprydning' eller noget lignende.
dernæst:
Prøv at afinstallere spillet, kør et regcleanerprogram, genstart maskinen, geninstaller sidste nye version af directX, geninstaller programmet, så skulle du helst ikke få yderligere problemer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-06-05 15:51

Hmm? Prøv lige at teste din directx! Skriv dxdiag under Start og kør! Under fanebladet Skærm er der 2 tests du kan køre nemlig Directdraw og Direct3d!

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 21-06-05 16:45

vi har haft samme problem felre gange, men ved at åbne kabinetet og lige støvsuge det, hjælper det med det samme, der når jo at samle sig en masse støv så den ikke bliver afkølet

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 21-06-05 17:13

Jeg har også haft disse problemer når jeg spillede. Min computer står inde i en "boks" så den bliver meget varm når jeg spiller, og går så i stå efter lidt tid. Så nu vælger jeg bare at hive den lidt ud af "boksen" så varmen kan komme ud, og så virker det fint..

Godkendelse af svar
Fra : PerBruun

Dato : 21-06-05 17:25

Tak for svaret WalkingChicken.

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 21-06-05 17:30

det er din strømforsyning der er galt med... jeg havde samme problem.. da jeg havde købt et nyt grafikkort til min pc.. og skulle til af spille, så efter et par min frøs billedt total ogjag skulle slukke min computer. Så købte jeg en ny strømforsyning på 520v og så var der ingen ting. PROBLEMET er at din computer bruger for meget strøm end din strømforsyning kan klare. Så skift den.... til en med nogle flere V på