/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP OfficeJet G55
Fra : Balcanard
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 21-06-05 13:09

Er der nogen, der har erfaring med, om man selv kan rense lampen, så scanning igen kan foretages? Kopi- og printerfunktion virker fortsat. På forhånd tak for hjælpen. mvh/Balcanard

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 13:14

Hvad mener du med at rense ??

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 13:16

Jeg mener aftørre for støv, røg o.l.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 13:22

Det er nok kun glasset der skal renses.
Scanneren er skruet på printerdelen og kan skrues af, men hvis den ikke virker er det nok ikke bare skidt og møg.
Vores har jeg haft af en gang for at rense glasset (her ryges meget), da det gav en "plet" på det udscannede.
Selve lampen tror jeg du skal holde fingrene fra, om der er lidt støv på den er underordnet for scanningen.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 13:30

Grunden til, at jeg troede, det havde noget med lampen at gøre, er, at den scanner indtil 97-98% og så melder fejl. Glasset synes umiddelbart at være rent. - Også hér ryges en del, så jeg troede, at røgen måske kunne afsætte sig som et fedtet lag. Når maskinen ikke er tændt, er den ganske vist tildækket, men alligevel . . .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 13:41

Det har ikke noget med skidt at gøre.
"Lampen" kører hele vejen igennem uanset hvor lille en ting du scanner.
Prøv at afinstallere den og derefter geninstallere den igen.
Lad være med at bruge diverse CDer du fik med scanneren. Windows indeholder drivere osv.
Det skaber kun konflikt hvis du installerer begge dele.
Når alt virker kan du evt. installere HPs program til at tjekke for blæk osv.
På HPs hjemmeside kan du hente de nyeste og ligeledes de gratisting der måtte være brug for.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 13:44

Det prøver jeg - nærmere følger.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 15:51

Desværre løste det ikke problemet - jeg venter lidt endnu, refi. - Ellers må apparatet sendes på værksted, måske i "Scannerborg".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 16:00

Hvad er det der sker ????

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 16:07

Jeg af- & geninstallerede maskinen, som foreslået, men scanneren vil stadig ikke fungere, kun kopi- og printerfunktionen er OK.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 16:09

Er det når du bare trykker på scanknappen eller når du scanner i et program.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 16:19

Det er både og. Jeg har prøvet i det program, hvor scanneren normalt du'r: Photoed.exe, jeg har prøvet direkte på scanknappen, og jeg har prøvet i kontrolpanel, hvor jeg går ind under scannere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 16:24

Okay.
Grunden til mit spørgsmål var netop at hvis du bare trykker på scanknappen og programmet ikke er åbent, skal den først til at finde ud af hvor den skal scanne hen.
Hvis du fra et program bruger "indsæt billede" "fra scanner", giver det så også fejl.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 16:33

Ja, desværre også negativt resultat.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-05 16:42

Ja - så lugter det mest af et værkstedsbesøg - desværre.
Men lad være med at give alverdens for en rep.
En løs scanner koster ikke mange basører efterhånden og hvis resten virker er der jo ingen grund til at smide den ud.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 16:47

Nej, det har du ret i. mvh/Balcanard

Godkendelse af svar
Fra : Balcanard

Dato : 21-06-05 16:52

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-05 17:14

Selv tak