/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvilke obligationslån til boligfinanseri~
Fra : home2
Vist : 644 gange
200 point
Dato : 21-06-05 01:51

Jeg står og overvejer at købe en mindre ejebolig til mig selv (første gangs køber). Jeg regner med at boligen vil koste ca. 1 mil. Det er en begynder-bolig og jeg regner bestemt ikke med at blive boende der til finanseringen er afviklet. Til finanseringen af boligen vil de 80% blive obligationslån hvor de sidste 20% vil jeg måske kunne betale selv. Da renten på obligationer pt. er forholdsmæssigt lav forventer jeg at den vil stige i de kommende år. Hvis jeg nu vil spekulerer i rente stigninger vil jeg selv tage et afdragsfrit 4% fastforentet 30 årig lån hos kredit foreningen (høj varighed). Kursen er pt. ca. 96 hvilket vil resulterer i et kurstab på 40000 kr. Min plan er således at konvertere op/skrå til flex lån hvis kursen på obligationen falder tilstrækkelig.

Hvad mener i om mit foreslag og risikoen? Hvis i har andre foresalg i mener passer bedre til mig er i velkommen til at skrive.

PS: Jeg er ret ny indenfor obligationsverden og er først nu begyndt at sætte mig ind i obligationer.

Mvh.

Home2

Accepteret svar
Fra : vandglas

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-05 07:04

http://www.euroinvestor.dk/debat/debat.aspx
Kære home 2 stil dit spørgsmål i dette forum ovenstående link og du vil få endnu flere svar end du gør her. Det er altid et valg, at tage lån og ingen kan spå om fremtiden.

Kommentar
Fra : vandglas

Dato : 21-06-05 07:05

PS det kræver lige du opretter dig som bruger, det koster ikke noget

Godkendelse af svar
Fra : home2

Dato : 28-06-05 19:54

Tak for svaret vandglas.