/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine.
Fra : scooter
Vist : 5138 gange
200 point
Dato : 02-10-02 21:27

Hej.

Jeg har en opvaskemaskine i mit sommerhus og nu da det bliver vinter og det begynder at fryse hvad gør jeg
så den ikke frostspringer. Jeg kan ikke tage den ud det er der for meget bøvl med....

MVH. SCOT.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 21:43

hmmm...
Jeg tvivler meget på at den har godt af det, men en mulighed ville måske være at slukke for vandet og derefter tænde så den suger det sidste/den ikke er helt fuld.....

meeeen....som sagt.....Jeg tvivler meget på at den har godt af det

Accepteret svar
Fra : sony

Modtaget 210 point
Dato : 02-10-02 22:05

du skal tømme dine rør (vandinstallation) ej andet. dvs. luk for hovedventil og hold tappesteder åbne. evt køb en en ventilovergang hos din lokale vvs/silvan som monteres på et blandingsbatteri, og med en cykelpumpe kan du trykke vandet ud gennem et andet blandingsbatteri.afløbsvandet skal du ikke bekymre dig om ! :)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-10-02 22:22

Jeg ville ofre en liter alm kaburatoralkohol - lukke for vandet - skrue aquastoppet af ved vandtilførslen - hælde kaburatoralkoholen heri mens opvaskemaskinen kører skylleprogrammet. De rester som nu er tilbage i maskine og aquastop er rigeligt frostsikret.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 02-10-02 23:59

God ide,der....med alcohol, men det beskytter ikke resten af din vand installation.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-10-02 00:39

Vandinstallationen skal selvfølgelig tømmes og lukkes ved stophane og åbne haner mv., men opvaskemaskinen vil overleve med kaburatoralkohol

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 03-10-02 08:48

hej scooter
procedyren er som Sony beskriver den,dog ville jeg pille vandtilslutningen mellem opvaskemaskinen og den spulehane den er monteret til af også.
mvh
mcloud blikkenslager