/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch monza 4-g blinklys
Fra : 127tage
Vist : 2117 gange
50 point
Dato : 20-06-05 22:52

hejsa.

jeg vil gerne sætte blinklys på min monza... hvad skal jeg bruge til det ??? og det er der nogen der har et ledningsdiagram over hvordan det skal sættes sammen med batteri, ensretter og blinkrelæ og kontakt til blinklys eller kan fortælle det ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-05 23:43

Du skal bare have et batteri og blinkrelæ på 6 Volt, og en ensretter. En sikringsholder med sikring og 4 blinklys med pærer, desuden en blinkkontakt, men den findes måske allerede på styret.
Strømmen kommer fra lysspolen og løber til tændingsnøglen. Efter tændingsnøglen forbinder du en extra ledning der hvor der kommer strøm når knallerten er startet. Denne extra ledning løber til en sikring og videre til ensretteren og videre til plus på batteriet. Batteriets minus er forbundet til stel.
Så trækkes en ledning fra batteriets plus til blinkrelæet, og ud af det andet stik på blinkrelæet og til blinkkontaktens midterben. Blinkkontekten har 3 ben i alt: UdHøjre-tilgang-UdVenstre
Blinkkontaktens højrekontakt(Stik/ben) forbindes til de 2 højreblinklys og venstrekontakten .......
Blinklysenes sokkelledning forbindes til stel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-06-05 00:11

Husk at største parten af de blink lys man kan købe i dag er til 12v. Hvis du falder for en af disse modeller da husk at undersøge om der kan skaffes 6 volts pære til dem.

Her så et el diagram som kan inspirere dig.

http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/8700/pictures/schaltplan2-1.jpg
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/8700/pictures/schaltplan3.jpg

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-06-05 00:16

PS. Det er nærmest umuligt at få en blink omskifter til monza. Men cobraen har alt indbygget in koblings grebet. Denne kontakt skulde også passe til en monza koblings greb.

Den kan fås her
http://www.kreidler-service.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=24&Option1=79&Option2=15

nederst.

MV
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 05-08-05 21:38

Tak for svaret pallebhansen.