/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
MIN SKÆRM !
Fra : FrK_KrisTenSen
Vist : 414 gange
80 point
Dato : 20-06-05 22:41

Jeg behøver noegt hjælp som i nok har gættet jer til .. På min computerskærm er alting lige pludselig blvet stort og det er et problem, for jeg kan næsten ikke se noget på skærmen fordi alle programmer jeg er inde i, rager ud af skærmen .. Der plejer at være noget i "egenskaber" hvor man kan sætte skærmen til 640x480 pixel eller større, men kan ikke sætte på den .. Er der en anden måde jeg kan stille skærmen om til lille så jeg kan se hvad jeg laver på min computer ? ..

På forhånd tak ..

Louise ,,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 22:48

dur det da ikke med at højreklikke på skærmen og vælge egenskaber - gå i indstillinger og vælge der ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-06-05 22:48

Det lyder til at du ikke har den rigtige skærm driver installeret.

tryk - start - højreklik denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering - find din skærm i listen - dobbeltkilk skærm - dobbeltklik skærm igen - driver - fjern driver - luk det hele igen med ok. Genstart computer og den vil selv finde den rigtige driver. Hvis ikke så brug den du har på en diskette eller cd rom.

Fijala

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 22:49

Du har på en eller anden måde fjernet eller ødelagt din driver til skærmkort / skærm.
Prøv lige:
h-klik på denne comp>vælg egenskaber>hardware>enhedshåndtering> har du nogen gule markeringer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 22:49

ellers - gå i start - egenskaber - menuen start - tilpas - sæt flueben i vis små ikoner i menuen start - er det hvad du mener ????????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-06-05 22:55

Det kan selvfølgelig ligeså godt være din driver til dit grafikkort (skærmkort). Gøres på samme måde som tidligere beskrevet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-06-05 23:52

Har du tjekket at det ikke bare er din skærm der er blevet mindre?

Kommentar
Fra : Flaban

Dato : 21-06-05 06:46

Geninstaler din skærm driver så skal det nok virke igen .....
Det er 99% sikkert det er din skærm driver der er sket noget med.
Så sæt cdrom i til skærm driver og instaler..
Hvis det er nvidia grafikkort så gå ind på www.nvidia.com
Og hent nvidias skærm driver der istedet for ............ under download..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-06-05 09:28

øhhh - lyder som om du kører i fejlsikret tilstand - gør du det ?????????

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 21-06-05 10:40

Nej .. jeg kører ikke i fejlsikret tilstand ..:/

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 21-06-05 10:42

Men hvad skal jeg trykke på når jeg kommer ind på det der nvidia.com ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 11:43

Inden du bare henter en driver, ville det måske være en god idé, at vide hvilket skærmkort du har.
Du er svær at hjælpe når du ikke reagerer på forslag / spørgsmål.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 21-06-05 15:34

Jamen jeg har nogle gule markeringer når jeg går ind i det der egenskaber osv .. Men jeg har også prøvet men der står opdater driver og når jeg gør det så sker der ikke noget ..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 15:44

Nej for du skal vælge egenskaber når du h-klikker på den driver.
Og så fjern den eller find den rigtige driver under fanen driver

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 21-06-05 16:22

Nu prøvede jeg at gøre som du agde, men alting er stadig stort da den startede op efter genstartning :/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-05 16:29

ja - men der skal ikke være nogen gule mærker når du kigger i egenskaber.
Først når de gule mærker er væk fra skærm og skærmkort kan der indstilles på skærmen.
For det er jo først når windows er rullet ind at det hele bliver stort.......ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-06-05 16:48

FrK_KrisTenSen

Har du prøvet at slette din driver som jeg tidligere beskrev.

Det lyder til at du ikke har den rigtige skærm driver installeret.

Citat
tryk - start - højreklik denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering - find din skærm i listen - dobbeltkilk skærm - dobbeltklik skærm igen - driver - fjern driver - luk det hele igen med ok. Genstart computer og den vil selv finde den rigtige driver. Hvis ikke så brug den du har på en diskette eller cd rom.

Fijala

Kommentar
Fra : Flaban

Dato : 21-06-05 17:13

ER skærmen helt sort når den kommer ind i Windows ?
Så sakla du under opstart trykke F8 for at komme ind i fejlsikret tilstand....
F8 skal du trykke på lige når den har fundet harddiskene i bios bare tryk med jævne mellemrum.......

Så skal du vælge fejlsikret tilstand og trykke enter . og enter igen når der står windows xp home eller pro.
Så kommer der frem hvor du skal vælge admin eller bruger bare vælg admin og log ind i windows ...
Derefter trykker du p ok i den boks der fremkommer.
Nu højre klikker du på skrivebord og vælger egenskaber og så indstillinger.....
sæt opløsning ned til 800x600 og tryk anvend gå ind i avanceret og tilbage igen og tryk ok....
genstart nu pc og du skulle gerne have billede på skærm..
Og gå ind igen og sæt opløsning op til 1024x768.... så skulle det gerne virke hvis det er fordi din skærm opløsning stod for højt så bliver der bare sort skærm .....

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 26-06-05 20:52

Min skærm er IKKE i fejlsikret tilstand ..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-06-05 17:25

FrK_KrisTenSen

Har du prøvet at slette din driver som jeg tidligere beskrev.

Det lyder til at du ikke har den rigtige skærm driver installeret.

tryk - start - højreklik denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering - find din skærm i listen - dobbeltkilk skærm - dobbeltklik skærm igen - driver - fjern driver - luk det hele igen med ok. Genstart computer og den vil selv finde den rigtige driver. Hvis ikke så brug den du har på en diskette eller cd rom.

Fijala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 17:35

er du sikker på det ikke skyldes vira eller spyware ???????????

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 28-06-05 14:25

Det kunne sagtens være, men hvad kan jeg gøre ved det ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 14:53

prøv at gå ind hos www.arlet.dk - find alt om hijackthis - hent hijackthis og scan - send loggen til ham (evt her hvis han skulle dukke forbi) så er du i gode hænder

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 13:53

Nu begynder farverne også at gå amok!

SKOD computer!

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 13:53

Nu begynder farverne også at gå amok!

SKOD computer!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 14:02

har du været i enhedshåndtering og set om der er gult faresignal ???????????????????

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 18:13

det er der, men har fjernet den skærm hvor det stod .. hvad nu?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:33

Så skal du genstarte pc-en og den vil selv finde din rigrige skærm og skærmkort

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 18:38

nej det vil den ikke .. der er noget HELT galt med min computer!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:44

Hvis ikke den selv finder den skal du i enhedshåndtering dobbelt klikke i den enhed det djejer sig om og så vælge opdater driver. Så begynder der en guide hvor du kan vælge om den skal gøre det automatisk eller du kan vælge at gøre det selv. Det gør du så og efterhånden kan du klikke på at anvise hvorfra den så skal installere, Da vælger du dit cd-rom drev hvis din driver ligger på en cd-rom eller diskette drev hvis den er på diskette. Så går det af sig selv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:45

Hvad mener du med at der er noget helt galt med din computer. Er der andre fejl?

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 18:55

ja men altså der er ikke den ting jeg ikke har prøvet .. tror også den er fyldt med spyware og sådan noget .. er i gang med at køre et scanningsprogram nu .. må det kan hjælpe på skærmen at spywaren forsvinder ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 21:20

prøv nu at gå ind hos www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 08:14

Ja du har nok ret med spyware og virus, og gå endelig ind på www.arlet.dk som mirit foreslår.
Jeg kan nemlig også se at du har stillet et nyt spørgsmål herinde hvor du spørger om hvordan.

Held og lykke

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 06-08-05 13:14

Ja .. Mange tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 17:44

held og lykke og god arbejdslyst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-05 01:01

har du fået scannet via spywarefri eller arlet ???????????

Hvad er der galt med din skærm endnu - (så jeg lige i et andet spørgsmål)

Kan du forsøge at opsummere ???