/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Import af båd fra USA via Tyskland m.m.
Fra : Tulletine
Vist : 1785 gange
225 point
Dato : 20-06-05 20:49

Hey,
Erfarring søges med import af båd fra USA via Tyskland.
Jeg har fundet en Bayliner fra 2001 i Fort lauderdale til ca. 100.000 under den pris en tilsvarende båd koster her i DK. Prisen er inkl. transport til Tyskland.
Sælger tilbyder CE-mærkning men kan man stole på det ? Sælger siger båden får nyt nr. så den teknisk ikke længere er en bayliner ????
Vi har modtaget mange billeder af båden og den ser perfekt ud.
Hvad skal vi være opmærksomme på ? Huske at spørge til ?

Der ud over har vi kikket på både i Silkeborg. Ved Risbjerg og SIIM. Er der nogen der har gode/dårlige oplevelser med disse forhandlere ?

Kender i andre forhandlere i øst/midtjylland som kunne være et besøg værd ? Evt. også Fyn ?
Vores ønsker er en Ca. 24 fods, sporty daycruiser, med soveplads til 2 voksne og 2 børn.

På forhånd tak.
TulleTine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 21:02

Jeg ville i hvert fald ikke turde købe en båd på de betingelser, kun ud fra billeder, og noget med numre der skal ændres, så båden faktisk mister sin identitet. Både er fra fabrikken udstyret med typenummer, hvor man ud fra det kan tjekke de godkendelser m.h.t. om de overholder sikkerhedskrav o.s.v., og i mine ører lyder det der lidt som hvis man ændrer stelnummeret på en bil.
det synes jeg lyder underligt, mistænkeligt.

ja, i skal jo have et duelighedsbevis for at sejle en båd af den størrelse, mener jeg der blev indført en regel om for et par år siden.

Nu bor jeg selv i Silkeborg, og havde selv båd i mange år.
jeg har ikke hørt noget dårligt om de forhandlere du nævner der.
Min båd blev dog købt i Århus, ved noget der hed Egå marine, ved ikke om det eksisterer mere, men dem var vi godt tilfreds med.

Men en båd er som regel rimelig nem at se hvad består af, måske lige bortset fra motoren, men ellers fungerer købeloven og reklamationsretten ligesom for alt andet, hvis I Køber hos en dansk forhandler.

mvh dova

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 20-06-05 21:04

sørg for at båden kommer på skibs register, du kan lån i båd ligsom i hus man bruger sikbs register i stedet for tinglysnings kontor. Det viser det hæftelse det måtte have!!

Annuller spørgsmålet
Fra : Tulletine

Dato : 14-03-06 22:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Stillede måske for mange spørgsmål på en gang