/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
til Ana17
Fra : frk.fidus
Vist : 776 gange
70 point
Dato : 20-06-05 17:44

Mit spørgsmål går på om du ved hjælp af dit tip "anoretikere læs dette" vil skræmme andre anoretikere bort fra enhver tanke om at blive indlagt????

Har du tænkt på at nogen er så syge at de er NØD til at gå glip af at bruge deres mobil, gå på WC under opsyn osv osv for at overleve denne dødsensfarlige sygdom????

Jeg lider med dig - og håber inderligt at du finder styrke i dig selv til at komme over denne sygdom, det mener jeg seriøst. Men jeg vil godt have lov at sige at jeg samtidig synes at du går op i meget overfladiske ting som netop disse du beskrev i forhold til hvad sygehuset gør for at redde de syge fra en forfærdelig sultedød.
Jeg opfordrer dig derimod til at opmundtre andre med samme sygdom til netop at søge hjælp og blive indlagt i en periode og dermed OVERLEVE!!!!

Håber du tager den til dig og håber at du tænker lidt mere over hvad man kan gøre for at hjælpe andre i din situation. For jeg håber da at du en dag bliver glad for at du var indlagt fordi du da er blevet rask.

Du har så meget godt i vente i livet.... for ind imellem hjælper det faktisk at tænke på andre når man selv har det skidt. Jeg ved det af erfaring.

En bøn jeg elsker og lever efter... ved ikke om du forstår den men her får du den alligevel :)
Knus til dig.

Herre,
Når jeg er sulten
så giv mig en der mangler mad.

Når jeg er tørstig
så send mig en der mangler drikke

Når jeg fryser
så send mig en jeg kan varme.

Når jeg er bedrøvet
så send mig en jeg kan trøste.

Når mit kors blir for tungt
så lad mig dele en andens kors.

Når jeg er fattig
så send mig til en der er i nød.

Når jeg har travlt
så giv mig en jeg et øjeblik kan hjælpe.

Når jeg bliver ydmyget
så giv mig en jeg kan rose.

Når jeg er modløs
så send mig en jeg kan muntre op.

Når jeg behøver andres forståelse
så send mig en der behøver min.

Når jeg har brug for andres omsorg
så send mig en jeg kan tage mig af.

Når jeg kun tænker på mig selv
så lad mine tanker gå til en anden.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 20-06-05 17:50

PS.
Kig evt. forbi www.sue.dk hvis du kunne tænke dig at skrive til en spirituel person...en der elsker dyr, natur og livet. Jeg ved med sikkerhed at hun kan henvise til alternative behandlere som måske kan hjælpe dig. Men... glem ikke din læge og den behandling du har fået tilbudt...det er meget vigtigt.

Knus igen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-06-05 18:09

Hej, frk.fidus.
Den bøn kendte jeg ikke, men har taget den til mig.

Men den kræver et minimun af overskud før man kan efterleve den.. Og man skal kunne tage ansvar for sig selv, før man kan tage ansvar for andre.

Jeg læste Anas tip, og jeg er også først noget rystet. Men mon ikke vi kan tolke tippet som et barns ord? For der er vel ikke nogen, der lader sig indlægge frivilligt. Og NÅR en indlæggelse er nødvendig, så BLIVER man jo tit udsat for en del ubehagelige ting. Det gælder jo ikke kun indlæggelse for spiseforstyrrelser..

Men der er forhåbentlig nogle ansvarlige forældre indblandet, når et ungt menneske skal indlægges. Uanset årsagen.

Det, der også kan ryste mig er, at tippet har fået 3 stjerner ud af 5 mulige..... Mon det vil sige, at der vitterligt sidder en del kandubrugere, som har brug for den viden?? Eller er der givet ekstra stjerner i sympati for Anas svære situation??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 18:23

En ting, der også kan ryste mig, det er at tippet har fået 3 stjerner.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 20-06-05 18:32

jeg ved det er svært for de unge anorektikere, men istedet for at være så navlebeskuende så tag ved lære at ovennævnte bøn. Det er der mere ræson i.

Jo jeg har ondt at de stakkels unge spiseforstyrrede, det er en meget difus sygdom, men de vil jo heller ikke forsøge at fatte, at alt det der gøres for dem er til deres eget bedste.

et eller andet sted synes de meget forkælede og egoistiske - men jeg ved ikke nok - det kan være det omvendte der spiller ind - manglende selvværd og forældre der har overset dem. Umuligt for mig at afgøre og stor beundring tíl de mennesker der magter at have med dem at gøre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 19:24

jeg tror nu nok ana17 faktisk er klar over at tippet kan misbruges med en farlig udgang af fælles patienter - og vil inderligt ønske at hun ville bede kandu om at få det fjernet.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 20-06-05 19:34

Alle i andre HUSK at ana17 er syg, og det hjælper ikke af komme med hvad vi andre opfatter som fornuftige råd.

Det er derfor hun er indlagt på børnepsyk.

Men til ana17, jeg har på et tidspunkt arbejdet på en børnepsykiatrisk afd. og ved at næste fase er intravenøs føde, hvor du er sengeliggende for ikke at forbruge kalorier. Nogle ligger der i mange måneder, og kommer måske over det. Jeg ved, at skrækken for at prøve det igen giver mange det skub som skal til for at komme tilbage til livet. Resten dør.

Ana17 det bliver kun værre, hvis du ikke selv arbejder med.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 19:42

tror ikke der er nogen der er i tvivl om det gfha - uanset hvad så tror jeg udemærket ana17 ved det ikke var ok med det tips - om ikke lige nu så om lidt eller senere - det der ikke er ok er at andre unge netop kan lande i en ualmindelig farlig situation.
Det ER en frygtelig sygdom som man knap kan forestille sig !!!!!!!!!!! Ana17 bruger kandu ofte til at få luft - og virker absolut ikke dum !!!!!!!! MEN - har brug for opmærksomheden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-06-05 19:45

Kandu er rummelig... Vi har plads til Ana også..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 19:46

helt klart Birgitta

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 20:22

Der er da også plads til ana17 på kandu.

Ja vel er ana17 syg og trænger til hjælp. Jeg tror, at der er tilbudt megen hjælp til ana. I de tidligere tråde, som ana har oprettet mener hun ikke selv, at hun er syg.

gfha

ana17 er fyldt 18 år, så det er næppe pørnepsyk. afd. hun har været indlagt på i sidste omgang.

Men tippet er ikke godt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-06-05 20:54

Man kan jo læse Ana17s tip på flere måder. Jeg kan vælge at læse det som om hun fraråder alle med anoreksi at blive så tynde, at det er nødvendigt at blive indlagt. Er det hendes hensigt, er tippet jo faktisk rigtig godt.

Men jeg ved også, at tippet er henvendt til anorektikere, der bestemt ikke tænker sådan. De tænker på hospitalet som den værste fjende og tanken om at være "rask" og dermed "fed" er direkte angstprovokerende. De vil sikkert opfatte Anas tip som et råd om at sørge for at skjule sygdommen så godt som muligt.

Hvad der reelt er Anas hensigt kunne være rart at vide - måske hun på et tidspunkt melder sig i denne tråd.

Vaxen

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 21-06-05 00:03

JEG HAR EN LILLE VENINDE DER HAR HAFT ANOREKSI I MANGE ÅR, OG SKJULTE DET FOR ALLE, SELV SINE FORÆLDRE, BAD PÅ ET TIDSPUNKT MIG, FORTÆLLE FORÆLDRENE DET, SOM JO IKKE TROEDE PÅ DET, FØR HUN OGSÅ SELV FORTALTE DET.
BARE MANGE KUNNE VÆRE MERE ÅBNE OMKRING DENNE SYGDOM, SÅ VAR DER STØRRE CHANCER FOR, AT DE KUNNE FÅ DEN RIGTIGE HJÆLP I TIDE, FOR I TIDE ER DER HJÆLP AT FÅ, ISÆR VED SAMTALETEAPI, MED DE SOM HAR FORSTAND PÅ DET.
JEG TROR IKKE DET HJÆLPER AT SKJULE DET, INDTIL DET BLIVER SÅÅÅ SVÆRT, AT MAN IKKE SELV BESTEMMER HVAD DER SKAL SKE ( TVANGSINDLÆGGELSE OSV.)

DET ER DER INGEN DER ØNSKER FOR SINE BØRN, MEN DE ER NØDT TIL DET, HVIS DER SKAL VÆRE EN CHANCE FOR AT DE SKAL OVERLEVE.

DER ER EN ANOREKSI-FORENING I BL.A. KØBENHAVN, DE ER MEGET HJÆLPSOMME, MANGE AF DEM HAR SELV VÆRET MEGET SYGE.
DE HOLDER FOREDRAG OGSÅ FOR PÅRØRENDE OG KENDER MANGE BØGER DER GIVER MEGET INDSIGT.

Accepteret svar
Fra : Ana17

Modtaget 70 point
Dato : 22-06-05 16:27

Vaxen: Tippet var ment som et råd til at andre ikke skulle lade sig selv blive så syge at de blev indlagt.. Havde ikke tænkt på at det kunne forståes forkert... Føler mig virkelig dum nu...
Ved slet ikke hvad jeg skal skrive...
Føler mig godt nok som et lille forkælet barn.......!
Øh.....
Jeg vil godt prøve at få tippet fjernet, hvis i synes det er bedst..
Undskyld hvis (at) jeg har stødt nogen...
Beklager.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-05 17:01

hej Ana17 - det var da rart at høre fra dig igen og du ikke var blevet helt væk. Jeg kan jo ikke tale for andre - men uvilkåligt så kan dit tip jo desværre misforståes af unge mennesker og det er lidt farligt (meget) hvad du jo også ved rigtig meget om - ikke ???
Du har ikke stødt nogen - dit spørgsmål er jo bare taget op til hver enkelts vurdering af hvad de synes og mener - og vi er mange og heldigvis forskellige.
Det er ualmindelig svært at sætte sig i din situation - men blot at forestille sig det er langt rigeligt - det er vel også derfor bla. jeg reagerede meget hurtigt endda
Hvordan går du og har det nu ???
Slap du bare af - det ville jo være fint om tipset ikke var der - men hvad - det forsvinder vel med tiden i glemslen .
(jeg synes personligt at det burde fjernes grunde faren for naive og måske syge unge mennesker - men det er jo blot min mening om den sag)
Pas nu på dig og brug det kvikke hoved der sidder på dig

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-06-05 21:36

Tak for svaret Ana17.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 22-06-05 21:45

Det glæder mig at høre at intentionen med tippet var en anden end hvad jeg forstod på det... og ja, måske vil flere misforstå det så mon ikke det bedste ville være at bede om at få det taget væk?
Jeg tror at du vil kunne blive en god "underviser" og hjælpe andre unge med dit problem.... når du engang er kommet helt over din sygdom.

Jeg sender lys og styrke til dig...

Knus Fidus

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 23-06-05 13:23

Jeg har det okay for tiden - Bliver ikke vejet, fordi min diætist har glemt mig, og jeg vil ikke lade min psykolog gøre det... (men han gør det nok næste gang - Onsdag - alligevel).
Frk.fidus: Sjovt du nævner det, for jeg kunnen godt tænke mig at hjælpe andre der har det som mig. Men selvfølgelig først når jeg selv er rask.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-06-05 15:22

Knus fra mig også, Ana. Det er rart at høre, at du har det godt.

Husk at være mod dig selv, som du er mod andre!