/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux og Half-life/cs ???
Fra : PanicAttack
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 02-10-02 20:52

Hejsa (igen)

Jeg har hørt at der skulle findes, en HL udgave, der skulle kunne køre i Linux, er det rigtigt???

I så fald:
Ville det være ulovligt, hvis jeg henter det og bruger min egen cd-key fra min Windows udgave???
Hvor kan jeg i så flad downloade det ???

Hilsen

PanicAttack

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 19:48

PanicAttack wrote:

> Hejsa (igen)
>
> Jeg har hørt at der skulle findes, en HL udgave, der skulle kunne
> køre i Linux, er det rigtigt???

Game serveren kan vist.
Jeg mener dog også jeg har hørt rygter om at selve grafik enginen er
ungivet som open source.
Men ifølge cs officielle hjemmeside er det en linux port

> I så fald:
> Ville det være ulovligt, hvis jeg henter det og bruger min egen
> cd-key fra min Windows udgave???

Ja med midre andet er anvist af forhandleren.

> Hvor kan jeg i så flad downloade det ???
http://www.counter-strike.net/linux_full.html helt officielt osv.
utroligt hvad google kan gøre

--
Daniel Udsen
Drive defensively. Buy a tank.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 05:19

jamen det var da et utroligt ringe svar . undskyld

men han spørger helt klart om en klient til spillet, og ikke en serverside
version.

Half-Life til Linux, og dermed Counter-Strike skal emuleres gennem Wine.

www.debianguiden.dk indholder et afsnit om hvordan præcis dette sættes op,
og jeg kan da fortælle at det kører rimeligt. Jeg spillede kun
Counter-Strike fra Linux til The Party 2001.

Selvfølgelig må du bruge din cd-key til spillet. Du har jo købt det, og
egentligt er det jo lovligt at emulere det. Du har jo købt det.. som sagt ;)

Fortsat god aften

Mvh Peter Lønberg.

"dudsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message news:anff3j$t0h$1@sunsite.dk...
> PanicAttack wrote:
>
> > Hejsa (igen)
> >
> > Jeg har hørt at der skulle findes, en HL udgave, der skulle kunne
> > køre i Linux, er det rigtigt???
>
> Game serveren kan vist.
> Jeg mener dog også jeg har hørt rygter om at selve grafik enginen er
> ungivet som open source.
> Men ifølge cs officielle hjemmeside er det en linux port
>
> > I så fald:
> > Ville det være ulovligt, hvis jeg henter det og bruger min egen
> > cd-key fra min Windows udgave???
>
> Ja med midre andet er anvist af forhandleren.
>
> > Hvor kan jeg i så flad downloade det ???
> http://www.counter-strike.net/linux_full.html helt officielt osv.
> utroligt hvad google kan gøre
>
> --
> Daniel Udsen
> Drive defensively. Buy a tank.
>

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 03-10-02 13:29

Kan du så hjælpe mig med at lære at bruge Wine ???

Hilsen

PanicAttack

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-10-02 14:40

Hej PanicAttack,

ang. Peter Lønberg og dudsen, er disse nyhedsbrugere, for at skrive til dem, så din besked bliver sendt ud til nyhedsgruppen, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger"...

f.eks. hvis du vil ha' mere information omkring wine af Peter Lønberg, så tryk på "skriv til nyhedsbruger" lige over linjen med hans navn...

ang. Wine er der noget materiale her... -->
http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/wine.html

der er også nogle sider her... "WINE introduktion"... -->
http://www.alslug.dk/Mikkel/hvaderwine.html

"WINE (installation af Windows-spil/programmer)"... -->
http://debianguiden.dk/html/wine.html

"Kør Half-Life ved brug af WINE"... -->
http://lhl.linuxgames.com/howto/half-life-HOWTO-0.4.1-danish.html

"Linux HalfLife"... -->
http://lhl.linuxgames.com/

"Download Wine"... -->
http://www.winehq.org/download/

GUI til Wine... -->
http://darken.tuxfamily.org/pages/xwine_en.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 05-10-02 21:04

Hejsa

Jeg har fået installeret Half-life i WINE
mne når jeg går ind i det, fryser min computer:
Det eneste der er på skærmen, pånær KDE,
er knappen hvor der står console.
Der er ingen mus og den reagere ikke på
tastetryk

Kan I hjælpe mig ud af det problem ???

Hilsen
PanicAttack

Kommentar
Fra : brandsvend

Dato : 26-10-02 14:38

Men WineX kører spillet glimrende. Det koster dog penge at købe det, men det kan gøres med visa for ca 90,- så vidt jeg husker. Det gøres fra www.transgaming.com og med WineX, kan du også emulere et hav af andre spil - Max Payne, Civilization og mange mange flere. Du skal dog have minimum en 3d acc for at kunne køre spillet, men det lader det til at du allerede har, så der vel egentlig bare at bløde kronerne for winex, og så hoppe på nettet. Det virker i hvert fald ofr mig.

Kommentar
Fra : Hobitten

Dato : 18-01-04 10:42

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII VVVVVVVVVVVVVVVVVVVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLL GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRNNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD-----------------KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL SSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM