/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Søger hjælp til at lave runde kanter
Fra : mpjc
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 20-06-05 14:14

Hej!

Jeg sidder og arbejder, med Photoshop og jeg kunne godt bruge noget hjælp til at lave nogle pæne og fine "runde" kanter.

Derfor vil jeg spørge om nogle ikke kunne lave sådan 4 kanter til mig?

www.mpjc.dk/images/grafik/venstre_bund.gif

Farvekode: #066D98

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 14:18

det kan du selv - prøv at downloade der her gratis program
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-06-05 14:23

En måde at gøre det på i Photoshop er at lave en ny kanal, hvor i man laver en hvid firkant i hvilken form man nu vil have knappen. Herefter lægger man gaussisk sløring på (alt efter hvor runf knappen skal være). når det er gjort går man ind og justere på niveauer, hvorefter man for en pæn skarp rund kant.

Det er ikke min favorit metode, da det kan blive en del pænere, men det er den hurtigste.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-06-05 14:29
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-06-05 14:44

Nu ved jeg ikke lige hvorfor jeg tænker "knap" når du siger runde kanter, når du rent faktisk ikke nævner knapper hehe.

Men ellers kan jeg da godt lave nogle perfekte kanter, hvis det skal være. Bare det ikke er for krævende, men det bliver først i morgen, jeg hopper af nettet nu, og retunerer i morgen tidlig :)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-06-05 14:45
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-06-05 14:46
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-05 15:19

synes egentlig at det ville være nemmest at hjælpe hvis man vidste hvad det skulle bruges til - være kompakt eller transparent - måske knap osv osv ????????????????

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 20-06-05 15:46

Hej mpjc!

Du spørge om om der ikke er nogen der kunne lave den for dig. Det var der jo nok, men du skriver ikke hvor stor den skal være, og hvad så næste gang du skal lave runde hjørner, så kan du stadig ikke finde ud af det selv.
Jeg vil da godt gøre et forsøg, hvis jeg kendte størrelsen.
Men du kan også selv prøve, se hvordan her>>>
http://www.hah.net/p5/text/former_figurer/former_figurer_8.htm
eller her >>>
http://www.meye.dk/index.php?p=roundeddk

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-06-05 18:01

Højre: 19 pixel
Bredde: 150 pixel

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-06-05 18:05

*ikke højre, men højde...

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 20-06-05 18:18

Er det noget i denne stil du er ude efter?
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=10564

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-06-05 18:25

Hej!

Fandt lige de kanter jeg ønsker.... www.radikale.dk

www.mpjc.dk/images/grafik/venstre_bund.gif ( det er det jeg er nået frem til ), som I sikkert kan se er den ikke så pæn...

"Husk" jeg skal bruge en til hvert hjørne...

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 20-06-05 18:33

Jamen hvilken farve skal kanten have, og hvilken farve skal grundfarven være?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-06-05 18:38

[citat]

www.mpjc.dk/images/grafik/venstre_bund.gif

Farvekode: #066D98

[citat]

Som før skrevet skal stregen være: #066D98
Og baggrunden skal være: Transperant...

De 4 kanter skulle gerne ligne: www.mpjc.dk/images/grafik/venstre_bund.gif

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 15:43

?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-06-05 15:57

Ja ja, jeg har også andet at lave.
Men skal de kun være runde i toppen, som på radikale.dk? Eller skal de være runde på alle 4 hjørner?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 16:02

Ja ja... Troede bare at alle havde forladt mig...

De skal være runde i alle 4 hjørner...

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-06-05 16:07
Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-06-05 16:14

PS! Kanten bliver lidt hakket når baggrunden skal være transparent

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 16:36

Det er jo ikke en knap jeg skal have...

Det er kanter til mine hjørner på min hjemmeside....

Så prøv at lave baggruden hvid....

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-06-05 16:44

Hmm....knap, hvad mener du?
Du skriver jo at den skal være rund i alle 4 kanter, og at den skal være 19 pixel høj, og 150 pixel bred. Og med de tal for du det ud af det.
Men efter at have kigget på din hjemmeside, tror jeg at jeg ved hvad du vil have.
Er det ikke 4 billeder med hver deres hjørne a 19x150 pixel?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 16:49

nemlig....

[citat]

Fra : mpjc    Dato : 21-06-05 16:36

Det er jo ikke en knap jeg skal have...

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-05 16:54

prøv at kig på denne --> http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=10626
Er det noget du kan bruge? Hvis ja, så er det jo bare at roter billedet i PhotoShop

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 16:59

kigger lige på det...

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 17:29

Hej!

Den er ok...

Synes bare der to fejl....

www.mpjc.dk/fejl.jpg

1. Der er en prik, hvordan får jeg den fjernet...

2. Synes ikke at den går helt ned til bunden, man kan stadig se lidt af det hvide.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-06-05 17:44

1. prikken ved jeg ikke hvor komme fra, men den er ikke på den fil/billede jeg uploadet.

2. Billedet er 19 pixel højt som du bad om, måske er din ramme 20 pixel.

Jeg har lige prøvet at lave en på 20 pixel. --> http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=10627

Godkendelse af svar
Fra : mpjc

Dato : 21-06-05 17:59

Tak for svaret dbl.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-06-05 18:02

Så lidt

Var det så 20 pixel, og ikke 19?