/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
MSN stemmesamtale m/speedstream 2601 rou~
Fra : sej
Vist : 448 gange
40 point
Dato : 02-10-02 20:52

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får stemmesamtale til at virke på MSN Messenger. Jeg har en ADSL netexpress internetforbindelse hos TDC med en speedstream 2601 router. Mit operativsystem er windows 2000 professional. Kan det overhovedet lade sig gøre???

Kommentar
Fra : fleknes

Dato : 02-10-02 20:55

Nej portene er spærret i 2601

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-10-02 21:13

haha - Det var da sjovt.

Jeg har samme problem. Jeg har også koblet en server/router(et eller skod) ppå. Og jeg kan kun snakke med min søster i Amerika, når jeg er "direkte" på linien. Altså når jeg har pillet stikkene ud af serveren, sådan at switchen kun deler forbindelse.

Dette er en dum løsning, vil jeg selv sige. Men det fungere.

Min anden søster i Aalborg, kan ikke få dette til at virke fordi hun er på universitets netværk. (kun en ip)

Problemmet, tror jeg ,er at den ene maskine som sender info, giver serveren problemmer, da den ikke ved hvilken computer, bag serveren der skal have den samtalen.

Jeg tror ellers løsningen kan være at man finde en "stemmechat" på nettet. For der sender den til en åben server. Så der burde ikke være ip problemer.

Men jeg er også kun en stakkels folkeskole elev, uden nogle teknisk uddanelse.

Held og lykke

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-02 21:13

haha - Det var da sjovt.

Jeg har samme problem. Jeg har også koblet en server/router(et eller skod) ppå. Og jeg kan kun snakke med min søster i Amerika, når jeg er "direkte" på linien. Altså når jeg har pillet stikkene ud af serveren, sådan at switchen kun deler forbindelse.

Dette er en dum løsning, vil jeg selv sige. Men det fungere.

Min anden søster i Aalborg, kan ikke få dette til at virke fordi hun er på universitets netværk. (kun en ip)

Problemmet, tror jeg ,er at den ene maskine som sender info, giver serveren problemmer, da den ikke ved hvilken computer, bag serveren der skal have den samtalen.

Jeg tror ellers løsningen kan være at man finde en "stemmechat" på nettet. For der sender den til en åben server. Så der burde ikke være ip problemer.

Men jeg er også kun en stakkels folkeskole elev, uden nogle teknisk uddanelse.

Held og lykke

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-10-02 21:13

haha - Det var da sjovt.

Jeg har samme problem. Jeg har også koblet en server/router(et eller skod) ppå. Og jeg kan kun snakke med min søster i Amerika, når jeg er "direkte" på linien. Altså når jeg har pillet stikkene ud af serveren, sådan at switchen kun deler forbindelse.

Dette er en dum løsning, vil jeg selv sige. Men det fungere.

Min anden søster i Aalborg, kan ikke få dette til at virke fordi hun er på universitets netværk. (kun en ip)

Problemmet, tror jeg ,er at den ene maskine som sender info, giver serveren problemmer, da den ikke ved hvilken computer, bag serveren der skal have den samtalen.

Jeg tror ellers løsningen kan være at man finde en "stemmechat" på nettet. For der sender den til en åben server. Så der burde ikke være ip problemer.

Men jeg er også kun en stakkels folkeskole elev, uden nogle teknisk uddanelse.

Held og lykke

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-10-02 21:15

Ups´- hvordan sletter man indlæg?`?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 21:16

skriv : http://192.168.1.1/ i din browser og du havner på en side hvor den beder om username og password.

Dette er det 12 cifrede kundenummer fra dit tdc abonnement.
password er det du bruger når du logger på hos tdc.

Du er så inde i routeren.....hvilke porte du skal åbne ved jeg ikke på stående fod, men jeg leder videre

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 21:17

martinussen.....
Det har ikke noget at gøre med at der kun er 1 ip-adresse.....så lærte du også noget idag

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 21:22

Til meget andet end messenger kan du også gøre noget andet.....

via http://www.dsl-faq.dk/default.asp sætter du musen over netexpress (øverst), hvorefter du får adgang til adskillige hjælpesider.
Dette site benytter sig af Efficient Speedstream routerens indbyggede webinterface. De forms du finder på underliggende sider poster blot de nødvendige values til routerens CGI script som derefter gemmer NAT entries.
Du kan åbne for mail-server, FTP-Server, ICQ, DirectX spil, Napster, Edonkey, Direct Connect, counter-strike server m.m.

Scriptet vil ikke fungere såfremt routeren er passwordbeskyttet og du ikke har adgang.....er det tilfældet må du gøre det manuelt som beskrevet i den anden kommentar jeg skrev.....dog kan du på denne hjemmeside se hvilke porte, og protokoller der skal have adgang

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 21:29

Nu har jeg fundet noget.....men det er ikke godt nyt

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887

martinussen.....er det ikke ringe at komme med formodninger som et svar ?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 21:37
Godkendelse af svar
Fra : sej

Dato : 03-10-02 19:30

Jeg savner stadig en præcis formulering. Kan det lade sig gøre eller ikke.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 20:39

Hmmm....du martinussen 40 point for et svar der ikke er rigtig.....dermed er dine 40 point væk og spørgsmålet er lukket
Alle andre end dig selv skal betale 10% af spørgsmålets værdi (4 point) for at komme herind

JA....det kan godt lade sig gøre

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 03-10-02 21:16

Wrong. Svaret er rigtigt...!!!

"sej" skriver: "Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får stemmesamtale til at virke på MSN Messenger."

Og det burde virke ved at koble sig direkte på nettet. Men du har ret i, at jeg ikke kunne løse problemmet med routeren, men jeg synes det er mærkeligt når du er så god, at DU ikke bare har givet en ordentlig forklaring.

Kommentar
Fra : checkmat

Dato : 06-10-02 16:01

Jeg har samme problem, har fjernet routeren, og gået direkte på via PPo, dvs. direkte fra PC til ADSL modem, og det virker stadig ikke.

Jeg tror at TDC blokerer for dette, da andre udbydere ikke har problemer med at kommunikere.

Det samme gælder for filoverførsel.

Jeg har selvfølgelig disabled firewall for at sikre mig at den ikke er "forbryderen"

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 06-10-02 17:04

hmm, det lyder underligt.

Jeg har selv teledanmark(tdc) ADSL. Og jeg kan kun have stemmesamtale uden om serveren/routeren(Det skal lige siges at det er noget hjemmelavede noget). Altså kun når jeg kører direkte pc-modem.

Men så fungere det også fint....

Kommentar
Fra : checkmat

Dato : 06-10-02 17:11

Siger du at du kan forbinde direkte fra din PC via netværkskabel til ADSL modemmet og få det til at virke, med en anden person, der IKKE bruger TDC ADSL.????? - Hvis ikke, hvad er så Direkte pc-modem???

Det er hvad jeg gjorde, og jeg får samme fejl som når routeren er på.

Derudover skulle Routeren være vidt åben, hvis man har sat den til dette, og derfor ikke have blokerede porte.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 06-10-02 17:37

Ja, jeg forbinder min computer med vores switch, og derfra går ledningen lige ned til modemet.

Jeg har 2 computer på.

Den eneste forskel imellem om jeg er direkte på eller ikke er (på computeren) om jeg har givet den en fast ip adresse eller ej. Ved direkte forbindelse trykker jeg, "automatisk" ip. (altså den automatisk henter en ny ip, hver gang.)

Kommentar
Fra : agenten

Dato : 18-02-03 21:53

Hej !!!!
Det kan ikke lade sig gøre med en speedstream router,der er kun en ting at gøre smid den væk og køb en ny.
Hilsen Agenten !