/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mode ?
Fra : Seipe
Vist : 503 gange
120 point
Dato : 20-06-05 12:22

Hej. Jeg har på en T-shirt set dette skrevet: Di.Es.El
Tager man punktummerne væk, står der "Diesel", som for mig i mit arbejde altid været en motor.
Jeg ved`godt at det også er et Tysk efternavn, og at der er et amerikansk firma der bruger ordet til modetøj, sko osv.
Hvad betyder det mon på spansk.
Hilsen Seipe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-05 12:27
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 130 point
Dato : 20-06-05 12:28

Forresten, påskriften på omtalte T-shirt, vil jeg tro stammer fra en "kopivare" af en original Diesel-shirt.

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-05 16:47

Det skulle være trøjer lavet af Diesel
http://www.convoydesignerwear.co.uk/images/Long%20Sleeve%20Tops/main.htm
The left arm as DI.ES.EL written in dark green. The top is designed to fade and change appearance overtime with exposure to sunlight.
The left arm as DI.ES.EL written in dark grey. The top is designed to fade and change appearance overtime with exposure to sunlight
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-05 23:38

Seipe, forstår ikke helt hvad du vil vide.

Diesel er navnet på brændstof på en dieselmotor, og det hedder og betyder det også¨på spansk.

mvh dova

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-07-05 00:57

Undskyld der er gået et par dage dova, men mit sprgsmål går egentlig på om der er et ordspil med at sætte de to punktummer ind i ordet diesel. Di har ikke nogen betydning selvstændigt, Es betyder på spansk denne eller dette og El er en forstavelse lig El nino og El gringo, så det er egentlig om der er et sjovt ordspil.
Jeg har sejlet de 7 verdenshave tynde i over 30 år som Maskinmester så jeg syntes næten jeg er på fornavn med opfinderen af Diesel-motoren Rudolf Diesel.
Hej og tak for interessen.

Godkendelse af svar
Fra : Seipe

Dato : 02-07-05 22:22

Tak for svaret dova.
I henhold til din profil: Husk at elske mens Du tør det, husk at leve mens du gør det.
Tak for linket til den spanske ordbog.
svend.