/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min pc er sløv!
Fra : CaPsen
Vist : 401 gange
10 point
Dato : 20-06-05 11:51

Min pc er meget sløv, har prøvet nogle forskellige ting, fx har jeg prøvet diskfragmentering, diskoprydning, og fjerne spyware med AD-Aware, men intet har rigtigt hjulpet!
Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 11:54

Har du mange programmer "kørende" nede ved uret.
Hvis du h-klikker på proceslinien og vælger jobliste så kan du se hvor meget kraft din comp bruger.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 11:59

Under hvilket faneblad?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 12:04

ydeevne

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 12:08

hvad skal jeg se???

Har ikke så meget forstand på sådan noget!

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 20-06-05 12:13

har du prøvet at scanne din computer for virus (med et antivirus program)

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 12:17

Ja etdye det har jeg, men det har heller ik hjulpet!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-06-05 12:22

har du installeret mange overvågningsprogrammer ? rettet meget i regedit o.s.v. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 12:29

Det er en stor misforståelse at komputere i dag er "lynhurtige" når bare de har den nyeste nye processor og masser af ram.

Du har så meget der kører på en moderne komputer at de ikke bliver meget hurtigere.
Om du har 2.6 Ghz eller 3.2 Ghz giver ikke nogen mærkbar forskel.
Den største forskel oplever du kun hvis du har for lidt ram og opgraderer. (1024 er nok til 99% af almindeligt komputerbrug).

Teknikken bliver hele tiden bedre men hastigheden ændrer sig ikke meget.
Du oplever kun denne "hurtige" hastighed på en spritny komputer hvor der intet er installeret.
Så snart du installerer nogle ting falder hastigheden til det "normale" - og selvfølgelig falder den mere hvis du installerer en masse der absolut skal være residens.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-06-05 12:35

Prøv evt. at kigge forbi www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 12:35

Nej det tror jeg ikke HCMA, jeg har ikke så meget forstand på de der ting!

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 12:55

Er der andre forslag??

Vil gerne gøre min COMP hurtigere!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 12:59

Da vi ikke ved hvor "stor" den er - er det jo svært at råde.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 13:11

Nåh ja selvfølgelig:

AMD Athlon(tm) XP 1500+
1.33 GHz, 256MB af RAM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 13:14

Smid 256 Mb mere ram i.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-06-05 13:22

giver refi helt ret.

har du SD ram eller DDR ram.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-06-05 13:27

FLERE RAM. regn lidt på om det ikke kan betale sig at smække 512 mb mere i (er forholdsvis billigere end 256 mb)
og vær sikker på at det er af samme type (behøver ikke være samme producent)

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 20-06-05 13:28

Er det RAM'nes skyld at den er langsom???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 13:34

Det er en af årsagerne...
Men det bedste sted at starte.
Og så fjern alle de residente programmer du selv foreslår andre at bruge.
der er ingen grund til at måle harddisktemperatur på DIN maskene.
Har du andet af den slags - så væk med det.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-06-05 13:40

refi >> derfor min kommentar 20-06-05 12:22

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 13:45

OK

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 20-06-05 14:13

tryk på start, så kør og skriv: msconfig .Gå til fanebladet start og fjern fluebenet fra de programmer du ikke mener er nødvendige at starte op, ved opstartning af computeren. og ja. HELT sikkert flere ram. 512 Mb er det MINDSTE du skal have i. Og lige nu er priserne latterlige lave. Så gå i krig med det mester

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-06-05 16:48

Ja flere ram vil være at foretrække. hvis du ikke ved hvilken type ram der er i så installer dette lille program. Det kan fortælle om hviklen type hardware der er i .

Klik på - Download Now -

http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5