/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Drivaksel C3
Fra : Loevekrebs
Vist : 4801 gange
60 point
Dato : 20-06-05 10:45

Da jeg i weekenden skiftede manchet på venstre drivaksel foran, trak jeg den helt ud for at få knokkelleddet af. Der hvor den går ind i motot/gearkasse (hvad ved jeg *GG*) løb der olie ud.. er det gearolie eller noget tranmission-noget og hvor og hvor meget fylder man på?

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 20-06-05 11:39

ok har fundet ud af det er gearkassen der sidder der *GG* (dyyyyygtig dreng ik?) men hvor fand.. fylder man olien på henne?

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 20-06-05 13:02

Det er gearolie der løb ud... Ved ikk hvor påfyldningen sidder på sådan en sveder, men den plejer da at sidde på siden af gearkassen.. Kig efter en skrue i bunden - det pjeler typisk at være en mangen til som påfyldningsskruen...

//KlausHansen

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 20-06-05 13:03

- Som bare sidder længere oppe på gearkassen... :D

//KlausHansen

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 20-06-05 14:21

kan squtte se hverken bundskruen eller den anden :-/

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 20-06-05 17:08

skal det være i nærheden af hvor drivakslen går ind?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-06-05 18:48

Jeg mener den sidder helt inde ved inderskermen, hvis du bretter plastskermen lidtså kan du se påfyldingshullet.
alimak

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 21-06-05 20:13

jeg kan dæleme ikke finde det.. utroligt nok har jeg ringet og spurgt på citroen, men har endnu ikke fundet en mekaniker der ved det?? *GG* HJÆLP!!! det er i førersiden jeg skal kigge ikke? Eller kan der være adgang fra motorrummet??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-06-05 22:09

Hva slags bil er det? (mod,år) så skal jeg se i bogen i morgen på arbejde. Jeg mener fremdeles den plejer at sidde på det dæksel der er for enden af gearkassen, lengst væk fra motoren.På det dæksel er det en unbrako eller en sekskant skrue. der fylder du på.Den kan være svær at se fordi den sidder intil inderskærmen. På nogle biler er det der spedemeter wiren der skal skrues af, og det er et mærke på "tandhjulet"du tager op af hullet med wiren.Du fylder også på olje der.
alimak

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 22-06-05 08:55

Det er en Citroen C3 HDI fra 2002

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-05 18:46

Nu har jeg ikke set dit inlæg kl 08:55 før nu. Men jeg har kigget på andre Citroen i dag, og for enden af gearboksen så er det et dæksel.der er festet med ca.6 skruer, den ene af de 6 har større sekskant en de andre. Det er påfyldningshullet.Men det skal siges at det ikke var så ny bil jeg kigget på i dag.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Loevekrebs

Dato : 23-06-05 06:54

Tak for svaret alimak.