/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lukke et spørgsmål
Fra : johnnyp
Vist : 486 gange
10 point
Dato : 20-06-05 09:52

Er det ikke muligt at lukke et spørgsmål uden at give point og accepterer et eller andet svar. Tænker på hvis man stiller et spørgsmål uden at få nogle brugbare svar på dette ( eller slet ikke får svar ).

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 20 point
Dato : 20-06-05 09:58

Hej johnnyp

Hvis der er indkommet indlæg/kommentar til dit spørgsmål kan du ikke lukke det uden at give point. Men mener du ikke at du har fået et brugbart svar, så lader du bare være med at lukke det..

Tænk på at når dit spørgsmål kommer under besvarede spørgsmål, så tror brugere at de kan finde et svar (et korrekt svar) i dit spørgsmål - og køber det måske af den grund..

Har du et enkelt point, så vil jeg anbefale dig at købe dette spørgsmål, som var til diskussion forleden..

http://www.kandu.dk/dk/spg/69016

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-06-05 09:58

Hej

Ja, det burde man faktisk, men det kan man ikke og det kan jeg jo egenligt godt forstå, ellers kan man jo snyde.
Du kan desværre ikke gøre andet end at prøve at forhøje igen og håbe på nyt og bedre svar ellers lukke og give dårlige karakterer.

mvh
Anette

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-06-05 10:03

Skulle der nu komme et "klogt" hoved forbi og fortælle at de ulukkede spørgsmål belaster kandus server, så er det IKKE korrékt, idet en brugere har stillet kandu.dk dette spørgsmål og fået det svar, at de ulukkede spørgsmål INGEN betydning har i den henséende..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-05 10:09

Jeg personligt lukker og slukker pænt mine spørgsmål efter mig. Om der kommer noget brugbart eller ej. Har kandu-brugere brugt tid på at forsøge at hjælpe, kan jeg som minimum anerkende denne indsats ved at give nogle "matadorpoint".

Efter min opfattelse bør man gøre dette!

Bare min mening!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 10:47

Jow det er muligt hvis du gør sådan:
Opret en bruger mere, eks. "johnnyluk" og lad den være alm. bruger.
Fordel:::
Nu kan du lade denne bruger(dig selv) kommentere spørgsmålet og "johnnyp" kan så lukke uden at nogen får point.
Ulempe:::
Der kommer nok ikke nogen forbi med den rigtige løsning.
Kedeligt:::
Alle dem som køber sig ind på spørgsmålet (som jo ser ude til at være løst) bliver lidt skuffede over at det "bare" er lukket og ikke løst.

Her er et eksempel på at lukke et spørgsmål uden at der er noget svar.
fra dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/12772
Citat
Fra : emesen Send til en ven Dato : 18-03-03 16:06
Spørgsmål : "Xantia 1,8 service manual 1999 >"

Jeg prøver igen.
Jeg har undersøgt hos "Haynes" som plejer at lave Owners manual, men de har ikke lavet en til denne årgang endnu. Er der andre der laver manuals til Citroén.
Emesen.

Citat
Fra : Pete_man Dato : 31-03-03 19:12

tihi

Citat
Fra : emesen Dato : 31-03-03 19:18

Godt forsøgt
Emesen.

Citat
Fra : Eyvind Dato : 02-07-03 22:32

Jeg tror ikke det bliver til noget med det spørgsmål.
Eyvind.

Citat
Fra : emesen Dato : 02-07-03 22:34

Tak for svaret Eyvind.
Hilsen Emesen. Thi hi

Ingen svar
Ingen fik point
Spørgsmålet er lukket.

Men det er lidt synd for de andre Xantia-ejere som håbede på et svar.

Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-06-05 10:50

Det mest optimale må være at du som spørgere bliver ved med at vise interesse i at få et svar. Der er ikke noget mere træls end en spørger der stiller et spørgsmål - og så bare forsvinder! ..Tråden "dør" og man har som svarere ikke mulighed for at komme videre med et eventuelt svar, hvis ikke spørgeren "gider" uddybe hvad det er han/hun helt præcist har brug for at vide..

Rigtigt, at det kun er matadorpoint 3773 - men stiller jeg f.eks et spørgsmål der lyder: "jeg frygter at jeg kan være blevet gravid, hvad kan jeg gøre - hvor skal man henvende sig og bla..bla...bla.."?!

Og det eneste svar der kommer til spørgsmålet er: "Skær ungen ud" ...Så lukker jeg sq aldrig dette spørgsmål..

Desværre findes den slags plathed nemlig også på kandu!!

Og som Eyvind skriver ovenover. Det er da synd for en ung pige i samme situation, der køber sig til sådan et åndbollesvar!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-06-05 10:57

Man kunne eventuelt lukke spørgsmålet uden at give det mere end 1 stjerne, så indikerer det, at svaret er næsten ubrugeligt.

mvh
ellebye, og fortsat god varm dag.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-06-05 14:13

Hej Alle... Tak for alle indlæg, hvor næsten alle indeholder samme holdning som jeg selv har. Mit spørgsmål var faktisk også tænkt som mere generelt om hvordan man skal geberde sig her på dette forum.
Bl.a. creamygirl og 3773 har samme opfattelse som jeg selv

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 20-06-05 14:14

Tak for svaret creamygirl.