/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Viden om Renault Megane 1.6 16V RXT st.c~
Fra : Rustica.dk
Vist : 2225 gange
304 point
Dato : 19-06-05 17:51

Hej !
Jeg skal til at købe mig sådan en bil her...
1: Er der noget jeg skal være specialt opmærksom på med den ?? (Dårlige erfaringer)

2: Er der nogle ekstra gode ++ ved den. (Gode erfaringer)

Jeg vil gerne om i evt. kan henvise til et bekræftigende link

Venlig Hilsen
Rustica

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-06-05 17:53

Glemte lige at sige at den jeg har kik på er fra 1999.
Her hvad jeg ved om den:

1999, airc., el-ruder, el-spejle, alu., fjernb. c.lås, 4 airbags,
ABS, startspærre, sædevarme, servo, service ok, ikke ryger,
CD/radio, Champagnemetal, km 138.000,

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-06-05 18:36

Du kan lese her:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281161
Jeg ville ikke købt den bil, men det er et frit land.Se efter rust.
alimak

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 304 point
Dato : 20-06-05 00:04

Hej Rustica
Jeg kører i nr 2 af slagsen. Købte den første ud fra et billede i en brochure, da den blev lanceret som st.car. - det må være samme årgang du har kig på.
Den første var en 1,4 og den jeg har nu en 1,6. 1,4 er for lille motor, men det er jo også en 1,6 du er ved at købe.
Bilen kører godt, men har et svagt punkt omkring tændspoler. Renault påstår, at det er klaret for længst, men jeg har fået skiftet 10 (ti) tændspoler på de to biler - senest i påsken i år!
Dækkene på den første var ikke runde fra fabrikken - problemet forsvandt, da jeg fik nye og bedre dæk. Mener også jeg fik skiftet vandpumpen på den første.
Derudover et par andre mindre ting, som nok har været irriterende, men ikke graverende. Alt er ordnet via garantien indenfor det første år fra ny - eller senere (tændspoler) uden beregning. Rustproblemer kender jeg ikke, men har jo også kun haft dem de første 3 år (p.t. kørt 100.000 i 1,6'eren).
Generelt er jeg udmærket tilfreds. Det er en kvik og meget rummelig bil, der normalt kører godt - lige bortset altså fra ovennævnte. Du skal lade motoren rotere, hvis du kører lidt frisk - 4 - 5000 omdr., så er den rap. Den har et rigtig godt musikanlæg! Jeg har sat et nummer bredere dæk på end standard, og det får den til at ligge en del bedre på vejen. Dækstørrelsen er ikke så almindelig, og det bevirker, at dæk er noget dyrere, end de burde være.
Jeg vil godt nok hellere have en Toyota igen, som jeg har haft før, men de er for dyre nu, så derfor ....
Jeg synes, det er en OK bil, men altså ikke helt på højde med Toyota o.l.
Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen myg

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 22-06-05 13:53

Jeg har ikke haft st.car.'en, men grundteknikken deles med Coupé og Scénic, som jeg har (hhv. haft). Bilerne har været uden de store problemer - Scénic helt uden fejl (jeg havde den i godt 4 år/80.000km), og Coupéen har haft problemer med el-ruder (men det er lavet anderledes på St.car). Desuden fik jeg skiftet alle 4 tændspoler på garantien indenfor det første år og har ikke siden (den har nu passeret 6 år) haft problemer. Brændstoføkonomien er fin og bilen er kvik og med god sikkerhed.

Tandrem og vandpumpe skal skiftes efter 4 år eller 120.000km (hvad der måtte komme først) - du bør sikre, at det er gjort. Udstødning har også ry for begrænset levetid - min holdt dog i 5 år.

En kollega har en Mégane, der har passeret 9 år/200.000km og som stadig spinder problemfrit derudaf.

Vi har beholdt Coupéen - og Scénic'en er skiftet til en Grand Scénic, så vi er godt tilfredse med vores Renault'er. (Faktisk er Grand Scénic'en vores 3. Scénic - vi havde også en af de første af slagsen fra '97 - også denne var uden problemer).

Held & lykke med den nye bil!

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-07-05 16:31

Tak for svaret myg.