/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Noder
Fra : Anden_90
Vist : 4532 gange
40 point
Dato : 19-06-05 14:52

Hej
Jeg står og skal bruge nogle noder nogen der ved hvor jeg kan finde dem på nettet?
Det er til: "Op alt den ting som gud har gjort", "Nu falmer skoven trindt om land" og "Altid frejdig når du går"

MVH

Anden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 14:57

Hvis du ikke finder dem på nettet, kan du finde dem på biblioteket i et værk der hedder Imudicos Melodibog. Det er et meget stort værk med mere end 60 bind. Indeholder mere end 90% af alle salmer, sange og viser fra Danmark inkl. såvel noder som tekster. Men håber at du kan finde dem på nettet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 15:06

http://www.danskesange.dk/showsong.asp?searchlevel=&kategori=&order=&sstring=&ss1=&ss2=&ss3=&z=1&mykey=19&cur_id=&cur_title=

Her kan du se teksten til Altid frejdig du kan også klikke dig ind på akkorder.

Mon ikke de andre salmer også findes på den hjemmeside.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 19-06-05 15:21

Okay tak, ved du så hvor man kan finde teksten til "Nærmere gud til dig"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 15:36

Den er her:

Mel.: L. Mason 1856

1 Nærmere, Gud, til dig,

nærmere dig!

Er det end korsets vej,

du viser mig,

altid dog synger jeg:

Nærmere, Gud, til dig,

nærmere dig!

Om sent i sorgens stund
ensom jeg går

og har til leje kun

stenen så hård,

drømmen dog bærer mig

nærmere, Gud, til dig,

nærmere dig.

Opladt mit øje ser
stigen til Gud

og gennem alt, hvad sker,

sendt på dit bud

engle, som vinker mig

nærmere, Gud, til dig,

nærmere dig.

Her er, med Himlens håb,
Betel for mig:

stenen i tårers dåb

salver jeg dig,

frejdig går frem min vej

nærmere, Gud, til dig,

nærmere dig.

Og er for sidste gang
striden forbi,

sjælen til Himmel-vang

løfter sig fri.

Evigt da jubler jeg

hjemme, min Gud, hos dig,

hjemme hos dig.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 19-06-05 15:40

Den og mange flere kan du finde på: www.km.dk/nyheder/salmebet/Salmer%2015-51.rtf

Du kan så downloade en Word-fil med rigtigt mange gode salmetekster. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 19-06-05 15:47

Mange tak for svaret Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 15:52

Helt OK Anden. Hvis du havde accepteret det første svar istedet for det sidste, havde Kandu givet mig 10 point ekstra. Pyt med det, men nu ved du det til en anden gang. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 16:31

Hej igen Anden. Det var noget vrøvl det sidste. Jeg FIK 50 point, så det kommer altså ikke an på hvilken kommentar du accepterer, blot min første kommentar kom inden for den første time.

Fandt du noderne til "Op alt den ting som gud har gjort" og "Nu falmer skoven trindt om land" ???

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 19-06-05 18:41

ja de vare der også inde på den side du sendte... tak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-06-05 15:11

Det var godt. Jeg har forresten fundet en meget smuk Keltisk indspilning af Nærmere Gud til dig. Kan sende den via MSN eller email hvis din postkasse er stor nok.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 20-06-05 15:21

jamen du kan godt gøre det via msn...

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 20-06-05 15:24

Du kan bare add mig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-06-05 15:26

Så skal jeg lige have din MSN-email-adresse.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 20-06-05 15:30

munk_300@hotmail.com