/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 børnesange
Fra : 2100
Vist : 3632 gange
50 point
Dato : 19-06-05 12:03

Nogen som ved hvor jeg kan finde danske børnesange på mp3 på nettet. For det rette spørgsmål er der 300 point ekstra at hente.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 19-06-05 12:23

Nu er det svært at vide, hvilken type af børnemusik, du leder efter, men f.eks. kan man hos TDC købe børnesange indspillet af Grethe Mogensen og Dragørbørnene: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=91877

Leder du efter mere moderne børnesange (a'la pa-papegøje etc.) er det straks sværere....

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 19-06-05 12:25

Hov, faktisk har TDC er hel kategori, som hedder Børnemusik, den kan du med fordel slå dig løs i. Sangene koster kun 8 kr. stykket og album mellem 80 og 100 kroner.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-06-05 13:20

Det som jeg søger er eks. Bro, bro, brille - Jeg gik mig over sø og land - Lille Peter Edderkop o.s.v men det skal være med sang på.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-05 13:46

Endnu engang kan jeg kun opfordre til at besøge TDC's musikbutik (For det er vel betalingsmusik, du søger?). F.eks. har Vestervands Skole i Herning også udgivet et album med børnesange, bl.a. "Bro bro brille" og "Jeg gik mig over sø og land": http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=12181

Vælg evt. genren "børnemusik" som jeg foreslog tidligere, her er alle numrene/albummene remset op. Men det kan måske ikke bruges?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-06-05 15:54

Har du prøvet på ITunes? Der er en kategori, der hedder børnemusik. En melodi koster 8 kr og et helt album koster 80 kr. Desuden er det en onlinebutik, der er virkelig nem at bruge.

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 17:25

Du kan låne en masse CD'er på biblioteket med børnesange. Du må selvfølgeligt IKKE kopiere disse ind på din PC som MP3-filer.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 19-06-05 17:46

http://www.bilka.dk/musik

En melodi koster 7,75 kr og de har i hvert fald de tre numre du efterlyser - bare søg efter titel, så får du flere numre at vælge imellem, og du kan lytte til en lille bid af dem inden du køber

Mvh Sonja

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 21-06-05 22:37

Havde forventet et bedre svar, dit svar var det bedste ud af alle men ikke nok til ekstra point.