/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
22. februar 1966
Fra : comtrix
Vist : 1311 gange
20 point
Dato : 19-06-05 09:59

Den 22. februar 1966 fødte min mor et barn på Sct. Maria Hospital i Vejle. Barnet blev bortadopteret, da min mor var temmelig ung. Kønnet er ukendt, men formodes at være en dreng. Hun var i Thøgersen familien.

Har nogen en ide om, hvordan jeg finder frem til denne person?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-05 10:30

Kirke bøger
Der skulle alle fødsler være registreret.
Herefter folkeregistret, men det koster vist nok penge...
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 30 point
Dato : 19-06-05 10:35

Kirkebogen kan IKKE bruges, der er 50 år i tilgængelighed på disse.

Du kan heller ikke se adoptionssagen, der er tilgængeligheden 80 år, og efter den tid skal det være dig, der er adopteret, før du kan søge om at se den.

Prøv en efterlysning i ugebladene.

VH Maj_britt

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 19-06-05 10:38

Du kan jo også prøve sporlos

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 19-06-05 10:46

Prøv at kontakte foreningen stamtræet:
Landsforeningen STAMTRÆET
Stamtræet er en forening af adopterede og biologiske mødre, fædre og søskende.

Foreningens mål er først og fremmest at formidle kontakt imellem adopterede og deres biologiske familier. Dernæst arbejder foreningen på at skabe debat med henblik på at få ophævet anonymiteten.

At kende sin oprindelse og baggrund er enhvers ret.

Foreningen hjælper med opsporing af biologiske slægtninge.

Udover det hjælper vi med såvel praktiske som følelsesmæssige problemer. Anonymt for dig.

Vi har medlemmer i hele Danmark samt en del fra andre lande. Måske har vi i foreningens medlemskartotek den slægtning, du søger.

Kontakt til

Lillian Molin, Folkets allé 37, 2000 Frederiksberg.

Tlf. 3886 0574 (Et andet sted står der at telefonnummeret er 38 34 93 63)

Medlemskontingent: 100 kr. årligt plus 50 kr. i indmeldelsesgebyr.

Held og lykke
Jeannie

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 19-06-05 11:13

lille mand hvad gør jeg nu, jeg har fået at vide at jeg har en halvbror som er født i Tønder efter at dømme efter 1951
Der har han gået i skole det kan evt være tale om den tyske skole. konfirmeret konfirmeret efter 1965??? desangående hvorvidt han er født efter 1955 ( 50 års reglen ) ved jeg ikke - hvor skal jeg søge

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-06-05 11:28

Jeg tror umiddelbart at en efterlysning i ugebladene vil give det bedste resultat.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-06-05 12:28

Hej slemmert.
Hvis du ved hvilken skole, kan du jo prøve at spørge der.

Lis

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 19-06-05 13:44

Hej, slemmert! Jeg har lige selv søgt og på Stadsarkivet i min by fundet min fars og 2 fastres datoer m.m. for deres skolegang i kommunes gamle skoleprotokoller. Regn nogenlunde årstal for din halvbrors skolegang ud og gå på Tønder kommunes arkiv (Stadsarkiv) og kig skoleprotokollerne igennem!
VH Syrena

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 19-06-05 20:16

problemet er at jeg hverken har et navn eller en dato på ham - men i min ferie er det min agt at opsøge landsarkivet - det med foto har jeg tænkt på, men tak alligevel...

Godkendelse af svar
Fra : comtrix

Dato : 20-06-05 06:49

Tak for svaret maj_britt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-06-05 08:00

Det var så lidt, håber du finder din bror.