/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Aluminium
Fra : wildau
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 18-06-05 08:40

Fælgene på min xv 1100 guld ser ikke godt ud mere, jeg er nu gået i gang med at polerer dem , når jeg engang er færdig hvad gør jeg så for at de bliver ved med at være pæne, pudser tit eller giver dem lak, og hvilken lak er i så fald bedst ???

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 18-06-05 08:49

Autosol Autosol og atter Autosol. Det giver den bedste glans og så slipper du for at fælgene måske bliver let gule af evt. lak...
Motorcykler kører bare bedst i velpoleret tilstand!

Mvh
Need4Speed

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-05 12:16

Ja, enten polere med Aotosol som foreslået, eller opgive tanken om at pudse hver 14 dag, og få fælgene sandblæst og malet.

Ikke lak på aluminium, det kan komme til at se værre ud end upolerede fælge.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-05 11:45

Du skal ALDRIG lakere på aluminium, som allerede påpeget, selvom det ser KANON ud det første stykke tid. Når denne lak efter et stykke tid så begynder at "krakelere" (og det gør den 110% sikkert) vil fugt, snavs og andre "fremmedlegemer" (herunder salt , som er det værste) finde vej ind undr lakken og begynde at nedbryde overfladen med et kedeligt og en ofte uopretteligt skade til følge.
Jo mere du polérer dine fælge med eksempelvis AUTOSOL jo pænere vil de blive, og de er "nemme" at vedligeholde.
Du kan også anskaffe dig nogle specielle polérskiver med tilhørende fin og grovkornede pasta. Hvis du kommer på f.eks. Stumpemarked Herning findes der her en tysker som har en KÆMPESTAND med ALT i polér, pudse, slibe udstyr til en rimelig penge.

Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : wildau

Dato : 20-06-05 13:22

Tak for svaret pallenoc.
Det var omtrent det jeg også selv var kommet frem til efter at have været lidt rundt på nettet. Det tips med Herning var godt ,jeg vil kikke efter den omtalte bod til efteråret.
V.H. Henning

Kommentar
Fra : adjenh

Dato : 19-11-05 09:47

Hej med dig

På denne side ( http://www.prebenz-as.dk/web-selv/prebenz/default.asp?page=92 ) kan du købe ALT det du skal bruge for at holde dine fælge pæne og uden så meget arbejde.

Hilsen peter
PS: du må ALDRIG !!! give dem lak det vil du fortryde.