/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stort olieforbrug
Fra : CiviC
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 18-06-05 03:30

Hejsa.
Min bil har et stort olieforbrug. Vi snakker 400 km/l, En ny motor koster 15 Kilo, så jeg ville høre om der er andre der har haft samme problem, og fundet et middel der kan stoppe "hullet" til. Min kompression er OK, så jeg tror "hullet" befinder sig under cylinderen (når den er oppe)

Mvh
CiViC, gæt hvad jeg kører i

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 18-06-05 03:42

Ja, hvad kører du i

Ældre japansk oliebrænder (Honda).

Et alt for stort olieforbrug skyldes slitage......eller også slitage

Medmindre altså, at der er en defekt/utæthed der gør at olien pøser ud og ligger som en sø under bilen.

og midlet hedder 99 % sikkert en anden motor, for med det olieforbrug der, gætter jeg på, at din motor er endda godt brugt, og så kan det ikke betale sig at ofre en renovering på den,det bliver dyrere end at finde en anden motor ved en ophugger.
For den er sikkert slidt både ved ventilstyr, stempelringe og alle andre steder hvor olien kan presse sig ud og blive brændt af og ryge og lugte i udstødningsrøgen.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-05 03:45

Så lige dit andet spørgsmål, det kan du nå at slette hvis du vil, inden der kommer kommentarer.

Og m.h.t. laurbærbladene, så slipper du ganske rigtigt for olieforbruget, for så står motoren af, og bruger ikke mere olie

Man skal aldrig komme fremmedlegemer i motorolie.

mvh dova

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 19-06-05 10:53

man kan godt få additiver at hælde i olien, men når dit olie forbrug er så stort er det nok en anden motor desværre... men kan jo evt finde en omb. motor ved en ophugger..

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 20-06-05 20:23

Tak for svaret dova. Vidste godt det højst sandsynligt var en ny motor, men håbede der var en anden udvej