/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke boote
Fra : Kloffer
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 17-06-05 22:19

Min maskine meldte om fejl i en systemfil ved opstart. Jeg skulle køre en reparation. Det gjorde jeg med autoriseret Winxp-diskette. Men efter den obligatoriske genstart i reparationsprocessen går maskinen i stå med sort skærm og kun curseren er synlig.
Hvad skal jeg gøre?
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 22:27

Kandu boote fra CD ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 22:27

Hvorlangt kommer den under opstart ?

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 17-06-05 22:32

Nej, jeg kan ikke boote fra CD. Jeg kan kører hele reparationsprocessen frem til genstarten som skal slutte med den sidste installation. Så kører Microsoft-logo-baren tre gange og så går skærm og maskine i sort.
/kloffer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-05 22:42

Hvis du har en masse grej tilsluttet under den proces så prøv at koble det fra.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 17-06-05 22:50

Det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 22:54

Det lyder som en Hardware fejl, at f.eks den blæser på CPU ikke køre og CPU får det for varmt... så vil den ikke videre.
har du selv mistanke om at der noget der er stået af... Jeg tror mest på manglende køling...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 17-06-05 23:00

Nej det har jeg ikke mistanke om.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-06-05 00:33

Kan du komme ind fejlsikret f8

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-05 07:34

Prøv med en anden harddisk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-06-05 11:54

umiddelbart så,
sålænge curser er synlig (blinker) så arbejder computeren (også uden du kan se det)

jeg har været udefor der gik helt op til 10 min. før den går videre
Hvor længe står den med sort skærm ??

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 19-06-05 12:45

Jeg kan godt gå i fejlsikret tilstand, men der er også sort skærm.
Den har stået længere end 10 minutter uden der skete noget.
Nu tjekker jeg harddisken med en anden maskine. Måske er det en trojaner.
Eller måske CPU-køleren som Benjamin foreslog.
VH Kloffer