/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
DeWalt stiksav isætning af klinge
Fra : stig54
Vist : 1221 gange
50 point
Dato : 17-06-05 18:12

Jeg har købt en DeWalt 323 stiksav uden brugsanvisning.
Klingen skal sættes i ved at løsne og dreje gummiknoppen øverst og dreje den til venstre er der vist med en åben og henholdsvis lukket hængelås.
Klingen går ikke langt nok ned til at sidde fast.
Hvad gør jeg galt. Skal jeg trykke, dreje,hive eller skrige?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 18:58

Hvis den kan drejes flere omgange skal klingen nok sættes på "på tværs" først og drejse i rigtig retning og så spænder du den igen...
Ps. jeg kender den ikke - men det lyder som om du ikke har løsnet gummiknoppen nok....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-06-05 19:01

Husk du skal bruge korekte klinger der passer til Dewalt.
alimak

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-06-05 19:04

På dem jeg har står der at de kan bruges både til Dewalt og Bosch, og den skulle også kunne tage med bajonetfatning, men det ser ud som om der ikke er plads no i revnen.
Klingen kan ikke drejes i hullet og gummiknoppen foroven kan kun løsnes på en måde.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 19:13

slidsen når du kigger op i den nede fra, skal være så brede at det tygge på klingen kan komme op i den.... Hvis den sorte knop er fjerder belastet skal denne holdes drejet til oplåst stilling til du har sat klingen i...
Hvor efter den skal retunres til låst position.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 19:15

Hedder den kun 323 ?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 17-06-05 19:18
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 19:22

Du skal trækek håndtaget op og dreje det mod uret for at løsne klinge bespændingen - og den spændes i modsat række følge..
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 17-06-05 20:33

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Det er fedt at få en instruktionsbog ind af "døren"