/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Kontrastforhold mm. på fladskærm
Fra : GlemSom
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 17-06-05 16:21

Jeg ønsker at købe en fladskærm, men har problemer med at vælge.
Jeg har set på forskellige skærme og de svinger fra 300:1 til 600:1 i kontrastforhold, og 8ms til 20ms i opdateringshastighed.
Mit spørgsmål er så... Hvad skal man vælge... Hvad har dette kontrastforhold at sige, og hvad er bedst?
Jeg kan gætte mig til at en 8ms skærm er bedre end en på 20ms i opdateringshastigheden... Men hvor meget har det reelt at sige - hvis man f.eks. bare skal bruge det til spil engang i mellem?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-05 16:55

Jeg mener at det tidligere har været nævnt her på KANDU, at der faktisk er to variationer af dette fænomen, hvor de 8 ms ikke nødvendigvis er hurtigere end de 20 ms.
Så prøv at søge omkring "fladskærm" eller "8 ms" og se om du ikke kan finde den tråd hvor det er nævnt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-05 17:03
Accepteret svar
Fra : mickey777

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-05 20:30

Her er en portal som kommer med gode råd til køb af fladskærme:

http://flatpanels.dk/

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 07-07-05 19:00

Aldi har en rigtig god 19 " fladskærm til 2299kr.

Godkendelse af svar
Fra : GlemSom

Dato : 11-07-05 16:31

Tak for svaret mickey777.