/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunden kaster op i bilen,
Fra : britta8
Vist : 1984 gange
20 point
Dato : 17-06-05 15:50

Vores hund kaster op i bilen. Det er en krydsning mellem en Golden Retriever og
en Labrador, som er 5 md. gammel. Hvordan undgår vi det??
Hilsen Britta,

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 17-06-05 16:08

køresyge - hunden skal have luft og kunne se ud - det hjælper - er det ikke nok så tal med dyrlægen - men efter en tid vænner de fleste hunde sig til det.
Det er ikke helt ualmindeligt faktisk men plejer at gå over.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-05 16:18

britta8

Der er lidt at læse her fra Dyrlægevagten

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=470/sprog=1/grp=3/menu=2/

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-05 16:20

Der er mere at læse her

http://www.hunde-info.dk/page42.shtml

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-05 17:04

Det er ikke sikkert den nogensinde holder op med det, nogen hunde kan bare ikke tåle at køre i bil, uanset hvor vilde de er med det.

Og andre er totalt upåvirket af det, helt fra de er små.

Og den erfaring jeg selv har, med de hunde jeg har haft, er at problemet er størst ved store hunde.
De har brækket sig uanset hvad, mens de små har været upåvirket af at køre bil.

mvh dova

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 17-06-05 17:14

Hej fra en der er ny!
Efter min erfaring, er de fleste tilfælde grundet stress. Og lidt træning kan gøre meget. Min egen schæfertøs kastede konstant op, til jeg gik i gang med dette program: Start med at sidde i bilen 5 min hver dag i et par dage (husk godbidder). Start nu motoren, og sid 5 min et par dage. Køre en lille bitte tur, stå ud, gå en tur med hunden og kør tilbage. Udvid disse ture, men sørg altid for I kører til en god oplevelse for hunden.

De første ture jeg kørte var kun på et par hundrede meter, ud og gå tur eller lege lidt, og så hjem igen. Og for hver dag blev turen lidt længere. I løbet af tre uger var det problem løst, og hun har aldrig kastet op siden.

Jeg vil lige tilføje, at for meget udsyn stresser MIN hund. Vi dækker buret så hun kun kan se frem mod os. Det har hjulpet meget. Men hunde er jo så forskellige.

Mange smil fra Janie.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:39

smiler lige tilbage til janie - godt du har tålmodigheden mange mennesker desværre ikke har

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-06-05 18:44

Sørg for at din hund kan komme til et vindue som er nedrullet så den får masser af luft og sørg for at den kan se ud. Det hjælper meget.

Kommentar
Fra : janiefreiler

Dato : 17-06-05 19:03

Takker mange gange for tilbagesmilet. Ja, min tålmodighed er uendelig, når det drejer sig om hunden. Lidt noget andet med de tobenede ;0)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-06-05 19:05

De fleste af jer kender britta8's hund, men kig her dem der ikke gør:

http://www.keldd.webbyen.dk/ . tryk på Vovsen, til venstre i menuen.

Han hedder basse, og han kan allerede tale. Ham og mig har ført lange interessante samtaler, han er verdens

bedste hund, den blødeste af alle, og jeg er glad for, at han gider tale med mig.

Og så ingen kommentarer fra ældre Kandu'er. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mille_pigen

Dato : 17-06-05 19:06

hvores hund har også gjordt det før i tiden.... en god idé til at ungå det er: sørg får at hunden ligger ned hele turen! Den skal ikke rejse sig, for så gynger den frem og tilbage... nej... sørg for at den ligger ned

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-06-05 21:16

Hvor er han søøøød, Keld..
Kommentar, selv om jeg må være "en ældre kandu'er"

Nåmen nogle hunde kaster op i bilen, andre gør ikke. Erfaringerne siger åbenbart, at man skal lade hunden sidde op og kikke ud af vinduet, ---eller lade den ligge ned, så den IKKE kan kikke ud...

Min erfaring siger, at hunde er forskellige (jeg elsker bare den sætning). Det, der virker for den ene, virker ikke for den anden.
Men umiddelbart ville det måske være en god ide hvis han har et bur at være i. Så er skaden ikke så stor. Og selvfølgelig skal han ikke have noget at spise eller drikke lige inden I kører. Men min egen Silke brækker nogle gange lidt maveindhold op, hvis hun IKKE får sin mad om morgenen, -hvis den af en eller anden årsag er lidt forsinket... Så sult kan åbenbart også give nogen kvalme.

De fleste hunde vokser fra køresygen, især hvis I tit har brug for at køre bil. Hvis han sjældent er ude og køre, så vil han nok aldrig komme til at elske det, --og det er jo ærgerligt, men så heller ikke så vigtigt.
Har han altid kastet op i bilen? Jeg tænker på, da han var 8-10uger? Eller er det noget, der er startet for nyligt??

Keldd, nu ved du, hvorfor min golden kom til at hedde "Silke".

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-06-05 22:48

Birgitta:
Der hvor jeg havde mine hunde, havde de ikke opfundet bilen,

og de var ikke så selskabelige som dem herhjemme,og ja, du er da en ældre Kanduer.

Billedet er ikke den standard som er ønskeligt, men dengang havde de heller ikke opfundet

fotografiapparatet, øh, så det er håndmalet. Se min hjemmeside een gang til.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : britta8

Dato : 18-06-05 11:27

birgitta
han har gjort det nogle gange som hel lille, men gør det stadig en gang imellem,sommetider savler han kun.
hilsen britta8

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-06-05 13:44

Puha, han har det ikke godt med at køre bil. Jeg husker selv, da jeg var barn. Jeg blev syg lige meget om det var bus, bil eller skib, jeg var med. Og vi havde sommerhus på Bornholm.. Jeg følte det, som om jeg var ved at dø hver gang vi skulle derover..

Nåmen, han skal nok vokse fra det. Du siger jo også, at det kun er en gang imellem.
Sørg for, at han er anbragt sådan, -i bur eller på håndklæder el. lign. -så det ikke gør noget, at han kaster op. Og så du ikke bliver irriteret på ham. For det er slemt for ham, så han har ikke brug for skældud oveni.

Jeg kommer lige til at tænke på, at man som menneske kan tage ingefær mod transportsyge... Måske hjælper det også hunde? Det skader i hvert fald ikke.. Så du kan da prøve..

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 26-06-05 12:48

Jeg er helt enig med Birgitta, Ingefær tabletter er perfekte til hunde med transportsyge.
Du kan læse på pakken hvor meget din hund skal have ifht vægt.
Det er ikke skadeligt, og både hund og ejer får en meget hyggeligere tur.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Godkendelse af svar
Fra : britta8

Dato : 26-06-05 12:57

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-06-05 17:44

selvtak - håber du har fundet en løsning og både du og vovse har det godt