/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fugle i brændeovnen
Fra : carlsen6
Vist : 4894 gange
200 point
Dato : 02-10-02 12:28

Er der nogen der har en god ide til at undgå fugle ( hovedsageligt gråspurve) i brændeovnen,det drejer sig om en ganske almindelig brændeovn med tilsluttet stålskorsten,lige op,der kommer gentagene gange fugle dryssende ned, det er faktisk ret irriterende man skal jo have dem ud, og de er jo sorte ,det er prøvet med at sætte kyllingenet omkring skorstenen udvendigt men det soder til,det er det eneste ovnfabrikken kan råde til.der er ingen antenner eller lignende i nærheden af skorstenen.

Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 02-10-02 12:59

Da jeg så overskriften tænkte jeg straks på noget net over
Men jeg syntes du skulle (hvis du ikke finder svaret her) kontakte den lokale skorstensfejer.....Han burde vide råd

Du kan også rådspørge dig her: http://www.skorstensfejer.dk/

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 210 point
Dato : 02-10-02 13:28

hej carlsen6
Gå til din lokale pejse eller byggemarked .Køb en hætte der passer på din skorsten.
Der er en masse løsningsmodeller.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 02-10-02 13:36

vender tilbage når det er løst,,skal nok give point

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 15:29

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
..
>
> Hvad gør jeg
>
Fyre i ovnen, bruger den. Så tror jeg ikke at de kommer tæt nok på til at
"dratte" ned i hullet :)):

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 17:36

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nKzm9.64451$Qk5.2589589@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har en god ide til at undgå fugle ( hovedsageligt
> gråspurve) i brændeovnen,det drejer sig om en ganske almindelig
> brændeovn med tilsluttet stålskorsten,lige op,

klip---

Serverer dem med brunede kartofler og rønnebærgele
Undskyld, jeg kunne altså ikke dy mig.

Hilsen Inger

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 20:54

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> wrote in message
news:nKzm9.64451$Qk5.2589589@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har en god ide til at undgå fugle ( hovedsageligt
> gråspurve) i brændeovnen,det drejer sig om en ganske almindelig
> brændeovn med tilsluttet stålskorsten,lige op,der kommer gentagene gange
> fugle dryssende ned, det er faktisk ret irriterende man skal jo have
> dem ud, og de er jo sorte ,det er prøvet med at sætte kyllingenet
> omkring skorstenen udvendigt men det soder til,det er det eneste
> ovnfabrikken kan råde til.der er ingen antenner eller lignende i
> nærheden af skorstenen.
>
> Hvad gør jeg
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej
Nu ved jeg jo ikke hvor høj din stålskorsten er, men jeg vil forslå dig at
prøve at montere en høj spids stål/metal hat (hedder vist en røgvenderhat).
Hattens nedre diameter skal være større end skorstenens og du monterer den
med to stk fladjern popnittet på skorstenen og indvendig i hatten. Håber du
kan se for dig hvad jeg mener. Det går dog ikke hvis din skorste er meget
lav - så får du røg i gården, haven eller hvor den nu "lufter" ud. Men
prøv - det kan altid afmonteres igen.
Hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 03-10-02 09:57

takker foreløbig undersøger mulighederne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 12:20

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nKzm9.64451$Qk5.2589589@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har en god ide til at undgå fugle ( hovedsageligt
> gråspurve) i brændeovnen,det drejer sig om en ganske almindelig
> brændeovn med tilsluttet stålskorsten,lige op,der kommer gentagene gange
> fugle dryssende ned, det er faktisk ret irriterende man skal jo have
> dem ud, og de er jo sorte ,det er prøvet med at sætte kyllingenet
> omkring skorstenen udvendigt men det soder til,det er det eneste
> ovnfabrikken kan råde til.der er ingen antenner eller lignende i
> nærheden af skorstenen.

Vi har lige været igennem det der. Man kan montere et net i skorstenen, jeg
kan ikke huske om det var skorstensfejeren eller brændeovnsmanden der
installerede det - vi har haft besøg af begge i sommers.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 07-10-02 11:55

skal nok få det undersøgt i løbet af ugen