/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
lave en hjemmeside
Fra : freeeeeeeen
Vist : 987 gange
100 point
Dato : 17-06-05 15:13

jeg skal lave en hjemmeside og har ikke prøvet dette før hvad gør jeg jeg skal selv kunne rette og opdatere den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-05 15:19

Prøv at starte med Frontpage. Den er med Officepakken og er rimeligt let at gå til.

Hvis du har abbonement på bladet - Komputer for alle - har du en gratis hjemmeside hos dem og den er endnu nemmere.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 15:28

jeg har købt mit eget domæne ved azero men jeg leder lige efter Frontpage

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 15:35

kan det være publisher du mener jeg kan ikke finde noget prg der hedder frontpage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-06-05 15:40

Frontpage er ikke længere i de små officepakker, men du kunne starte med et program som NVU der er utroligt enkelt at bruge. http://www.nvu.com/
eller TSW der kan meget mere: http://www.tsw.dk/

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-06-05 15:41

Hej

Jeg synes ikke du skal begynde at bruge Frontpage, det er en dårlig vane.

Citat
Jeg synes enten du skal købe hæftet "Hjemmesider - lær det selv"
http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-621-4
Eller:
Hjemmesider for absolutte begyndere:
http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-720-2

Citat
Ellers kan du også bruge torials på html.dk
http://www.html.dk/tutorials/

eller du kan måske følge et kursus her: www.e-skole.com

Hvilken type har du købt ved Azero?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-06-05 15:45

Ellers brug Stones WebWriter, den er bare god til begyndere:
http://www.webwriter.dk/webwri4.exe (http://www.webwriter.dk/)

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-06-05 15:46
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-05 15:59

Jeg er enig i at du bør lære lidt af det grundlæggende i html og det kan du f.eks. også gøre her på kandu http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp

Hvis du vil ofre penge på et program kan jeg anbefale Dreamweaver der laver yderst fornuftig kode. Du kan hente en 30 dages version her http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver der er en fuld version.

//bentjuul

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 16:12

hej anette det er ironsite stat jeg har købt

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-06-05 16:40

Okay.
Desværre kender jeg ikke Azero særlig godt og hvis du havde spurgt mig hvad du skulle vælge havde jeg nok anbefalet dig surftown www.surftown.dk , da de har et Hjemmesideprogram (sitestudio), hvor det er enkelt at oprette hjemmesider, desværre kan jeg ikke se Azero har samme funktion.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-05 16:51

Er enig i at frontpage er en dårlig vane, men det giver lidt indblik på hvordan det foregår.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-06-05 17:42

Det gør stones webwriter besstemt også.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 17-06-05 18:44

Vil også anbefale Dreamweaver, meget nemt at arbejde med, også for begyndere- har selv lært det fra bunden.
En meget letlæselig lille bog om Macromedia Dreamweaver mx kan købes- "kom hurtigt i gang med", hedder bogen.
Programmet er lidt dyrt og koster ca 4000 kr

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-06-05 18:53

Jeg vil anbefale du starter med at lære HTML koderne at kende. Det vil senere vise sig at blive guld og meget sparet tid. Dernæst kan du roligt bruge FP i office pakken. Hvad nogen herinde mener med dårlig vane aner jeg ikke. Bruger selv FP uden probs. At begynde med Dreamweaver mener jeg er lige stort nok. Det kan komme. Men det er jo bare min mening. Pøj Pøj med det. Det er en sjov verden der åbner sig.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-06-05 19:02

Har en Dreamweaver MX 6 til salg,,,,billigt,,, men giv et bud, og du får en hel programpakke med, indeholder alt til en hjemmeside,,,,,,,,især til nybegyndere,,,, da der kun er visuel redigering,,thumbnails- til store billeder,,,,,,med andre ord,,,, det du ser,,,,, er din side,,,,,ikke en masse halløj med html koder,,,,,,,,,,,,,,,rådgivning gives henad vejen.........
skriv en mailadresse, så kan du se en side, jeg lige har lavet idag,,,, med over 1000 billeder og film.
KALD DET DAGENS TILBUD.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-06-05 19:19

glemte skrive, du kan lave flashsider, på 10 minutter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-05 20:32

Du begynder såmen hér : http://www.hjemmesideskolen.dk/default.asp

Dér finder du de væsentligste overvejelser omkring at lave en hjemmeside.

Derefter læser du videre her : http://html.dk

Dette norske site (..på engelsk) er mit foretrukne 'leksikon' og 'opslagsværk' : http://www.w3schools.com/

De 'rigtige' tekniske referencer til internet standarder finder du hér : http://www.w3.org/

Happy coding...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-05 20:35

Ps. [hør] Der ER ingen smut- eller genveje

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-05 20:36

Pps. Håber du bliver bidt af det freeeeeeeen ???

..for så vil jeg ønske dig :; Velkommen i klubben

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 17-06-05 20:50

Det er da rigtigt at det er meget godt at lære det grundlæggende først, men jeg vidste faktisk ikke noget om html, da jeg gik igang med at opbygget min hjemmeside, men nu har jeg selvfølgelig lært lidt efterhånden. Så jeg vil sige til freeeeen at du sagtens kan gå i gang uden at vide noget om html, bare du har et godt brugervenligt program at arbejde med, som Dreamweaver er. Når først du har lært at arbejde med det, Så er det sku nemt nok og ret simpelt, man skal selvfølgelig bare lige sætte sig lidt ind i tingene først.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-06-05 20:56

Min første HP på 15-20 sider blev lavet i hånden.!!!! Så lærer man koderne på den hårde måde, fordi man, naiv som man var, ikke anede noget om det at lave hjemmeside og programmer til dette eller kandu.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-06-05 21:01

yllemus
Kan kun give dig ret,,,, men hvor lang tid tager det så ikke,, der er rigtigt meget, at lære, og huske til næste gang,, UPS;;HVORDAN VAR DET NU LIGE,,,,,,,,,
og den pris jeg vil/ville have,,,,, kunne du købe 3-5 XP for, så sig ikke jeg vil tage PRIS for det,,,,, bare hjælpe en der åbentbart har prob med, at lave sin første side. Og muligvis opgiver, P.ga dårlige råd go MASSER af links, til billige programmer der mulligtvis, kan bruges,,,,,

Til molokyle::::::: han er begynder,,,,, skal han igennem alt hvad andre dårligt nok ved,,,,,så ku det jo være, han opgav før han kom op med en side.
Her er en begynderpakke med det hele,,, det eneste, der tager tid med det, er at det tagerr længere tid at oploade, en det tager at lave en side i flash,,,,,,,,,,,,,,så kom da ikke at sig, at det ikke er enhver nybegynders drøm.....
Alt hvad han laver, foregår er LIVE..........

Svar til?
Det var godtnok, en langsom vej til en hjemmeside,,,,, der skal altså lidt- kendskab til både det ene og andet.....
HAN er nybegynder,,,,,, og vil sikkert gerne have sin side op,,, sikkert før han får hotel på den,,,,,"vittighed".
10 minutter med mit og du er på nettet med alt hvad der hører til, men skal der insættes links, og andet tager det selvfølgelig tid,,,, som ethvert andet program,,, men selve flash siden er oprettet på 5 minutter,,,,,

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-06-05 21:21

Hej igen,,,,,,,, havde problemer med at logge ind på den vej jeg kom fra,,, men prøv dette link,,,,,, og sig det er langsomt at komme OP AT STÅ...........

http://smxxx.frac.dk

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-06-05 21:22

SVAR UDBEDES,,,,, hurtigt eller langsomt,,,, der følger over 1000 designs med,,,,, så hvad står en ØL i.....

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 21:59

det ser da ok ud smxxx men er ikke lige med hvordan havde du tænkt dig at jeg skulle lave det der

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 22:04

ok jeg er med smxxx jeg vil ikke købe noget der må findes noget freeware jeg kan bruge til det

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 22:16

indtil vidre ser det ud til at jeg bruger Anette´s forslag det er vist det bedste bud lige nu henter den bog imorgen og ser hvad det er for noget

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-06-05 22:45

Og som freeware kan du bruge dette program: http://www.webwriter.dk/webwri4.exe

Det koster ikke noget og prøve og hvis du bander det langt væk... så slet det

Accepteret svar
Fra : anetteogjesper

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-05 22:46

Det er freeware...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-05 22:58

[hør] Der findes rigtig mange løsninger, hvis du blot ønsker en nem WYSIWYG editor eller andre værktøjer til hjemmeside snedkeriet : http://download.dk/index.asp?kat=htmltools

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-06-05 22:58

Jeg hopper af denne,
STONE WEB er kun til koder,,,, men held og lykke.
Troede det var din index.htm du skulle have rettet, men så kender du jo, åbentbart også til koder.
Når du kan bruge ovennævte,,,,,,
Så hvorfor spørgsmålet,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-06-05 23:08

Jeg smutter også her... Der kommer næppe noget nyt under solen.

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-06-05 23:27

Tak for svaret anetteogjesper.