/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
META refresh?
Fra : cando.dk
Vist : 573 gange
128 point
Dato : 17-06-05 13:42

Jeg chatter lidt engang imellem.

Jeg spurgte så webmasteren af hjemmesiden om det her:

Jeg er lidt i tvivl om chatten fungerer rigtigt på min computer.
Når jeg skriver en kommentar til alle eller en udvalgt person, kan jeg ikke se svar før jeg f.eks skriver noget nyt.
Så jeg plejer at skrive et punktum for at se om vedkommende eller andre har svaret på mit spørgsmål.

Det samme gælder at hvis jeg logger på chatten uden at skrive noget, så kan jeg kun se at jeg er logget på, indtil jeg selv skriver noget nyt. Altså, Chatten står nærmest stille, og jeg kan kun se hvad de andre skriver når jeg selv skriver et eller andet.

Håber jeg har formuleret mig forståeligt nok?

Webmasterens svar til mig:

Problemet ligger i din opsætning (sikkerhed) på maskinen, som ikke godtager et såkaldt "META refresh".
(Hvilket betyder at siden er programmeret til automatisk at opdatere)

For at checke denne indstilling og aktivere dette, skal man gøre følgende:

Klik på "Funktioner" i Internet Explorer's (browserens) menu og vælg "Indstillinger"
Man kan også højre-klikke på sit internet ikon og vælge "Egenskaber".

I rækken af faneblade i boksens top (som dukker frem ved ovenstående handling), vælger man "Sikkerhed".

Markér ikonet "Internet" (hvis det ikke allerede er) og klik på knappen "Brugerdefineret niveau..." længere nede på siden.

I listen af muligheder for indstillinger scroller man ned til lidt mere end midten.
Her vil man finde punktet "Tillad META REFRESH".
Klik ud for "Aktiver".

Afslut ved at gemme indstillingerne (Klik på "OK"/"Anvend")

Muligvis skal man lukke sin browser (Internet Explorer) ned og starte den op igen - før indstillingen virker.

Men, men, men...
Den var allerede sat til enable.

Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-06-05 18:50

det kan være andre ting, hvilken side er det ?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 17-06-05 19:57

Det er sexdating.dk

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 128 point
Dato : 17-06-05 22:15

det kniber lidt med at hjælpe der, men jeg har lagt en side med
<meta refresh ,, der efter 5 sekunder skulle sende dig vidre til sexdating.dk

foremålet er at du så kan se om du bliver sendt videre.

http://ding-dong.net/kandu/sp69093

det kan også skyldtes at de side som du er på, ligger som kopi på din egen pc, og og at der derved ikke bliver hentet et friskt kopi

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 17-06-05 23:15

Jeps.. jeg blev sendt videre

Hvad gør jeg så herfra?

Jeg er virkelig taknemmelig. Forhøjer point antallet..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-06-05 00:13

Først, jeg bruger win-me og ikke xp, men jeg gætter at indstillingen er den samme.
Jeg har min egen forbindelse, og er ikke opkoblet gennem en anden pc. ja det kan have en betydning.

men prøv, i internet explorer :
vælg menuen funktioner->internetindstillinger ,, vælg fanebladet 'generelt',, vælg 'midlertidige internetfiler -> indstillinger' vælg automatiskt,, tryk ok !
tryk ok igen, luk internet explorer,, åben den igen, og prøv nu.. Tror ikke helt på at det hjælper, og du opdager måske at det alerede er indstillet sådan,
men det er et forsøg værd.... til at starte med..

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 19-06-05 13:16

Øv det virkede heller ikke

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 19-06-05 13:17

Jeg er ikke færdig med at forhøje point

Godkendelse af svar
Fra : cando.dk

Dato : 02-07-05 13:18

Tak for indsatsen natmaden

Ærgeligt at jeg ikke kan bruge deres chat.
Men Webmosteren sagde at de havde fået mange henvendelser med samme spørgsmål.