/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
BackUp
Fra : Mosebaek
Vist : 417 gange
70 point
Dato : 17-06-05 13:04

Jeg har,med møje og besvær,lavet backUp af mine e-mails,billeder og flere dokument filer på en cd+r.(Savner viden om hvordan det gøres rigtig).Men det største problem er åbning/indlæsning af filerne (se dem igen) fra cdr`en.Jeg har hørt at
man risikerer hele Outlook Express kollapser,hvis man åbner dem direkte fra cdr`en.(Noget med en attribut).Vil det sige man skal kopiere dem tilbage i mappen (stifinder) og først åbne dem derfra.
På forhånd tak.
Forresten gi`mig lige en lektion i hvordan man accepterer et svar,i Kandu.Jeg synes det er rimelig indviklet.
Hej.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-06-05 13:20

Det sidste kan jeg klare, det første har jeg ikke så meget forstand på.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-06-05 13:23

P.S.: Med hensyn til det første, vil jeg mene at du skal kopiere dem tilbage på PC'en først. Jeg bruger altid en extern HD til backup, det koster ikke en herregård og er meget nemmere at arbejde med.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-05 13:57

Hvis jeg trykker på "Accepter som svar" er jeg så ikke afskåret fra at få flere kommentarer.Det gør vel ikke noget at lade spørgsmålet stå åben lidt endnu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-05 14:05

Du kan lade dit spørgsmål stå ligeså længe du lyster.

Det er blot kotyme at man lukker spørgsmålet når man mener man har fået et svar - men IKKE et krav.

Så længe der er debat i spørgsmålet er der ingen grund til at lukke det.

Du kan sagtens skrive videre i et spørgsmål selvom det er accepteret, men efter en time kan ingen se det medmindre de køber spørgsmålet. Du skal dog selv huske at vinge af forneden i "send en mail" . Det er kun gjort automatisk i åbne spørgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-05 14:44

Jeg har lige testet i Outlook Express:
I min selvgjorte mappe modtaget post ctrl+a og med højre mustast trak jeg dem over i en ny mappe på skrivebordet > kopier hertil >åbnet mappen og dobbelklikket på et brev og det åbnede.
På samme måde kan jeg føre det tilbage.
Det er muligt at det driller på en CD da du jo ikke kan skrive og en evt. midlertidig programbackup ikke kan fungere.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 17-06-05 17:13

Filer på en cd-r vil være skrivebeskyttede! Så du skal lige flytte dem over på harddisken, markere dem og højreklik på dem. Så går du ind under egenskaber og fjerner skrivebeskyttet krydset under attributter!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-05 17:55

Tak for svaret tedd.Det var til at forstå.