/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjælp til gæstebog
Fra : Anden_90
Vist : 538 gange
39 point
Dato : 17-06-05 12:50

Hej.
Nogen der kan finde ud af at lave en gæstebog? For står og mangler en og vil gerne have min egen en der ikke skal køres over et eller anden udbyder.

MVH

Anden

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-06-05 13:17

Prøv her :
www.html.dk

God fornøjelse!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 17-06-05 13:40

Ja men har fundet en rar fil men ved sku ikke hvordan den skal laves, jeg har kigget på siden men kan sgu ikke helt finde det rigtige og somregel er der en side på engelsk og det er ikke lige min stærke side...

MVH

Anden

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 39 point
Dato : 21-06-05 14:15

Hej Anden
Jeg ved godt at ovenstående link ikke giver dig en præcis og entydig opskrift på en gæstebog, men du er (død og pine) nødt til at sætte dig lidt(meget) ind i programmeringen omkring/bagom interaktiv brugerstyring (ASP, PHP). At tage udgangspunkt i disse øvelser som ALLE er på dansk. (Jeg ved godt at nogle af baggrundsforklaringerne er på engelsk, men det er knap så vigtigt for at lave og forstå øvelserne)
Du bør læse denne del ganske grundigt : http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
for det er faktisk "hjørnestenen" i opsætningen af en gæstebog.
Jeg tror ikke der er nogen særlig måde at gøre det lettere på, andet end at "klø på med krum hals".

Jeg sidder selv pt og prøver at få en database til af funge vha ASP

Held og lykke!!!

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 24-06-05 22:23

Tak for svaret, men fandt ikke ud af det, fandt i stedet en på www.newbie.dk.