/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Batteritilstand på Z800i mobil
Fra : ujbv
Vist : 600 gange
75 point
Dato : 17-06-05 12:13

Hej

Jeg spørger lige her før jeg suser ind til byen og "spiller smart".
Min søn har for 3 uger siden købt sig en siemens Z800i 3G mobil, som han iøvrigt er ret glad for. Da vi købte den viste det sig at den stadig ikke var opladet efter ca. 2 døgn idet batteriet ved en fejl var for kort (defekt) og som vi fik byttet uden problemer.

MEN - nu forholder det sig sådan, at han på en fuld opladet telefon (natten over) kun kan holde strøm til ca. 5-6 timer. Kan det være rigtigt?? Nu har jeg jo som mor været efter ham og sagt at selvfølgelig tømmer han den hurtigt når han bruger den til musikvideoer - billeder osv. men han hævder hårdnakket at sidst det skete, havde han kun set 1 musikvideo samt taget 3 billeder + lidt sms .... ??

Mit spørgsmål er om der er nogle af mobilens funktioner som tømmer batteriet overraskende hurtigt eller om der mon evt. kan være tale om endnu et defekt batteri?

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 85 point
Dato : 17-06-05 12:38

Så vidt jeg kan se er Z800i en SonyEricsson og ikke en Siemens.

Hvis dette er korrekt siger specifikationen at den skal kunne holde strøm op til 240 timer, hvilket svarer til 10 dage.
Så man skal forvente at den vil kunne holde strøm længere tid, medmindre din søn ringer/leger meget med sin telefon.

5-6 timer kan godt passe, hvis der er lys i displayet og der bliver spillet musik, kamera, ringe toner osv.

Lad telefonen op, og lad den ligge urørt hen i 24 timer, se så om indikatoren har flyttet sig.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 17-06-05 12:45

Hej invisible

ja - undskyld .. det er selvfølgelig en soney erricsson mobil.

Du skriver at det godt kan passe hvis der er lys i displayet ? - jamen er der ikke det så snart man lukker den op? - eller kan det slås fra?
Jeg forventer også at den sluger mere strøm når den bruges til musikafspiller, men som jeg skrev - er det rimeligt at den ikke holder længere hvis der som skrevet kun er afspillet en enkelt musikvideo og taget 2-3 billeder på en formiddag og den ellers ligger uaktiveret hen i lommen? Er der nogen der har erfaringer med dette.
Det med de 24 timer vil jeg prøve om det kan ændre noget. Jeg vil da bare ikke være tryg ved at sende ham på f.eks. en weekend hvis jeg tror at hans mobil holder 4-5 dage (som min nokia 6610i gør) og den så kun holder knapt et døgn?

God weekend - kigger forbi her igen mandag og ser om der er kommet yderligere gode råd og erfaringer

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 17-06-05 12:52

Lidt sms?

SÅ vidt jeg ved fra min egen knægt, så er lidt sms ca 2 -300 stk.
Men prøv at gå ind i "indstillinger" og vælg "display" vælg "Lys". Står den på "strømsparer"
Bor i et sted, hvor 3g nettet fungerer optimalt? Så kan det godt betale sig, at den ikke "roamer" dvs søger et alternativt net, såsom TDC. Den menu kan du finde i "forbindelser", vælg "Mobile Net" derefter "vælg net" så kan den fixes til 3g nettet fast.

Det er nogle af de små ting, der kan gøres for at spare på stømmen, 5 -6 timer er alt for kort tid, at den holder strøm. Det kan dog også være at den trænger til en software opdatering.
Kig ind til TeleCare www.telecare.dk eller TeleService www.teleservice.com , de kan gøre de straks for 50 kr, eller du kan vente 1 dag og så er det gratis. Du skal blot huske kvittering, hvis du indleverer din telefon i 3g butikken, kan det dog godt tage 14 - 21 dage for en opdatering.

Prøv nogen af disse ting, hvis den stadig ikke holder strøm, så skal du ned i butikken, hvor telefonen er købt.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 17-06-05 13:49

Det eneste jeg skriver er blot at man godt kan bruge et batteri på 5-6 timer hvis telefonen bruges.

Bliver den brugt "lidt" og ligger inaktiv i lommen resten af tiden.
afspilning af 1 video, lidt sms m.m. er naturligt nok. Med et sådan ebhov skal batteriet, ifølge specifikationer kunne holde min 4 dage.

Nyt batteri igen.

Husk første gang man atger batteriet ibrug skal det lades helt op, uden at det fjernes fra laderen.
Stød og slag kan nedsætte batteriet kapacitet markant.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 23-06-05 08:29

Hej

Jeps .. så er jeg her lige med en afsluttende melding.
Knægten er på sommerlejer uden mobil. Den har ligget og ladet op weekenden over - altså ca. 36 timer. Tirsdag morgen kl. 7.30 tog jeg laderen fra og lagde mobilen op i køkkenskabet på "stan-by" hvilket den jo skulle kunne i 240 timer efter specifikationerne! - Da jeg kom hjem til fyraften og klappede låget op for et kig var 1/4 af batteriet brugt ... kl. 23 om aftenen var halvdelen brugt og næste morgen kl. 6 var mobilen død, så nu kører jeg ind til butikken med den idag og så må de finde ud af hvad der er galt ...

over and out.

Godkendelse af svar
Fra : ujbv

Dato : 23-06-05 08:30

Tak for svaret invisible. - ja du skrev jo egentligt ikke noget som jeg ikke var bekendt med i forvejen, men du kom dog alligevel med kommentarer. Tak for det.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 23-06-05 08:33

Lige et PS til Ghettofamily. Nu er det således at vi i familien er udstyret med gratis mobilforbrug ifb. med job, men derfor har ungene alligevel restriktioner om at tlf.regningerne IKKE kommer over max. 350 kr på et kvartal - og det går egentligt meget fint, så ja - selvom man er 14 år kan man godt sms'e lidt ... *G*

Tak for hjælp her og der *S*

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 24-08-05 14:43

Lige et lidt "surt opstød" herfra på en gammel tekst.

Min søn fik sin mobil d. 22/5-05 - dagen efter hvor den stadig ikke ville lade op åbnede vi den og så at det var et defekt batteri som var sat i (for kort) - så ind og bytte det i butikken. Det nye blev ladet op - men allerede efter en uge begyndte knægten at klage over at den ikke holdt strøm ret længe ... Nå -ja .. unge mennesker tænkte jeg og slog problemet hen ... men han vedblev med problemet og en weekend lod jeg mobilen ligge fuldt opladet for at se hvor hurtigt den blev tappet .. Ak - det tog ikke engang 24 timer - så ind og aflevere mobilen som nu var ca. 3 uger gammel. For pokker da - i butikken havde de "glemt" at oplyse at hvis vi ville have den ombyttet til en ny så skulle den indleveres indenfor 7 dage!! - Nå - men efter ca 14-16 dage fik han den retur "rep. og testet" som der stod i fejlrapport. Den havde han ca. 4 dage så klagede han på ny over batteriet og igen lod vi den ligge et døgn derhjemme på køkkenbordet hvor den langsomt og sikkert afladede strømmen på under 24 timer ... Afsted til rep. igen. Denne gang tog det ca. 4 uger!! og han fik mobilen tilbage om fredagen og klog af skade lod vi den ligge til opladning ... og ja .. afladning, så mandag formiddag blev den afleveret igen. Denne gang beholdt butikken/værkstedet mobilen i ca. 14 dage og da den kom retur var det endelig en helt ny mobil med nyt serienr osv. som min søn havde fået. Glæden var stor - men kort for. mens den lå til opladning undrede vi os over at den for det 1. ikke lyste i "on-knappen" og at vi ikke kunne se den ladede overhovedet. Vi ringede til Erricssons teleservice efter ca. 5 timer og blev der gjort opmærksom på at "det var ikke usædvanligt??? og bla bla" - nå Min mand kørte ind i forretningen igen med mobilen og der kunne hverken batteriskift eller andet få liv i mobilen - den var ganske død og ville end ikke reagere på at blive tændt! - ... Så ville det nok være logisk at vi havde fået en ny - ny mobil men NEJ .. Den nye mobil som aldrig har været i brug er blevet sendt til reperation!! - og det har den ved udgangen af denne uge været nu i 12 dage .... - så skønt det er over 3. mdr siden at min søn har anskaffet sig en Z800i 3-mobil - ja så har han faktisk ikke haft den i hånden i mere end en månedstid - incl. de første ca. 3 uger hvor vi ikke var 100% klar over at den var defekt ..... Virkelig træls. - Nu venter bi blot på at få mobilen retur igen igen ... og er allerede forberedt på at det jo nok kun er midlertidigt? - næste instans må vel snart være at klage til et eller andet forbrugerråd.

mvh ujbv