/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IP telefon virker - trådløst netværk vir~
Fra : millebi
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 16-06-05 23:18

Jeg kører trådløst netværk via en D-link 624+ og Telia Stofanet. Det har fungeret fint. Idag satte jeg så en IP-telefoni adapter til, en Sipura 1001 fra Telsome - det fungerer fint, men nu er der INGEN forbindelse i det trådløse netværk.
Netværket virker med kabel, hvilket er p....irriterende.

Følgende ting er prøvet af:

Hvis adaptoren er pillet fra virker det trådløse netværk ikke (hvad skete der, da jeg satte telefon adapteren til?)
Telia Stofanet er sat til always on.
IP adressen på routeren og adaptoren og PC'en overlapper ikke hinanden
Firewall er ikke sat til

Hjælp! Jeg giver snart op :(
Er der nogen der har et forslag til, hvad jeg så kan gøre?

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 17-06-05 17:21

Er det trådløse netværk med eller uden kryptering?
Får du fat i det trådløse netværk? (typisk kan det ses i windows netværksindstillinger)
Hbis du far fat i det trådløse netværk faå du så en ipadresse?
Hvis du får en ipadresse kan du så pinge din trådløse router via det trådløse netværk?
Kan du pinge trådløs routeren fra kabel?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-05 20:00

Hvordan køre dit lokale netværk?
Er det statisk IP eller dynamisk IP?

Kommentar
Fra : millebi

Dato : 21-06-05 17:52

Til Linuxrules og Serveino
Jeg har prøver med og uden kryptering.
Jeg kan ikke få fat i det trådløse netværk, men kan pinge routeren fra kabel.
Jeg er i tvivl, men mener det er statisk IP på mit lokale netværk.

Jeg er blank....er ingen "haj" til trådløst netværk - problemet melder sig også - og helt identisk - på Galnet, med en Linksys WRT 54g, så det må være noget med opsætningen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-06-05 18:06

Hvis du køre statisk, kan det være det der gør, at det ikke matcher sammen.
Sæt din router til at køre dynamisk = DHCP, og lad dine tilsluttede elementer få tildelt en IP af din router.
Det er det der er nemmest at få til at fungere.
Først når du har fået tingene til at fungere, kan du begynde at kryptere og sikre dig på anden måde.

Kommentar
Fra : millebi

Dato : 05-07-05 11:41

Løsning fundet - det var hardwaren. Min PC er en mandagsPC :(

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-05 19:14

Til Lykke med det! - Ja en gang imellem er problemet så indlysende, at man ikke tror det kan være det der gør det.