/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Password
Fra : dabj
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 16-06-05 21:08

Hvordan laver man et password, så ingen kan starte min Pc'er.

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 210 point
Dato : 16-06-05 21:19

du kan trykke del eller f2 når du starter din pc så kommer du ind i din bio der inde kan du sætte et password som du skal bruge når du starter din pc op MEEN hvis de personer som gerne vil ind på din pc har lidt kendskab virker det ikke man kan nemlig fjerne backup batteriet og derved slette passwordet

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-06-05 21:20

hov der skulle havde stået bios

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:23

Du kan i Win 2000 og XP lave NT-logon - så kan ingen komme til windows.
Samme NT-logon kan bruges ved manglende aktivitet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:29

skriv i hjælp >> logge på <<
og vælg denne
logge på, kræve, at brugere trykker på CTRL+ALT+DEL for at
tryk vis og lær lidt om logon

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 16-06-05 21:56

hej eyvind,
og så starter du en meget fin sikret win-xp pc med en knoppix/dappix cd og få tilgang til næsten alt, hvis ikke harddisken er kryteret. Du skulle anvende en meget fin hardwareløsning, som kræver montering af en usb-stik, ellers kører bios ikke op. der hjælper heller ikke, at fjerne back-up batterien.
kattefar

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 16-06-05 21:59

Tak for svaret granslam.
Det virker perfekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 22:15

Ja kattefar - det har du jo så evig ret i.
HD-skuffe og tag den med - så kan selv knoppix ikke se noget.