/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows update problem.
Fra : trals4
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 16-06-05 18:28

Jeg vil opdatere windows,men den fortæller flg.Fejlnummer: 0x80248011,Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise siden, der blev anmodet om. Følgende ressourcer kan muligvis hjælpe med at løse problemet:
Muligheder for selvhjælp:

Windows Update-svarcenter

Windows Update-fejlfinding

Windows Update-nyhedsgrupper
det har jeg prøvet,hvad der er at prøve,har også prøvet at installere service pack 2 igen.
Er lidt på herrens mark.
mvh
trals4

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-06-05 18:34
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-06-05 18:42

Klippet fra: http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm
Fejlnummer: 0x80248011 og lang shutdown-tid
Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise siden, der blev anmodet om. Følgende ressourcer kan muligvis hjælpe med at løse problemet: og så kommer der en liste over hvem/hvad der måske kan hjælpe.
Evt. løsning:
Start - Kør - cmd - OK kommandoprompt vises på skærmen.
Der indtastes:
net stop wuauserv
cd /d%windir%\SotwareDistribution
rd /s DataStore
net start wuauserv

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-06-05 18:43

CarstenGP >> sorry, mit løsningsforlsg står jo også nævnt i dit link

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-06-05 18:54

hcma> Hvis det hjælper spørgeren, så gør det jo ikke noget

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 16-06-05 19:12

Hej, det kan være du er bag en firewall, der nægter MS adgang til din pc, for at scanne efter manglende opdateringer

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 16-06-05 21:34

har prøvet det hele andrer foreslag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 23:22

Geninstallér wuauserv.dll : http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/W/wuauserv.dll/5.4.3790.2180/download.html

..eller også er det måske 'snavs' der er årsagen :

Citat
Prøv lige at kigge efter tjenesten i din registreringsdatabase.
Klik på Start->Kør skriv Regedit og klik OK.
Klik dig frem til:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv]
Hvis den findes, så prøv dette:
Klik på Start->Kør skriv regsvr32 wuauserv.dll og klik OK.
Genstart og se om det hjalp.
Ellers kan vi prøve at genskabe nøglen.

.. helt ud af sammenhæng fra : http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=14635𙪫

Rens din registreringsdatabase med : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-05 02:47

Prøv at sætte automatisk windows update til under Kontrolpanel! Den der wuauserv kan godt drille!

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 17-06-05 16:25

jeg kan ikke finde mappen med nøglen,hvordan geskaber jeg den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-05 20:18

Lad være at genskabe den så, men slå Windows update FRA !!!

..REBOOT.

Rens din registreringsdatabase : http://www.tucows.com/preview/355220

..og reaktivér : Automatiske opdateringer (.. hvis du stadig lyster )

Ps. Har du forøvrigt tilladt ActiveX objektet,der kræves på den 'nye' Windows update side ?

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/microsoftupdate/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-05 20:19

Ps. ...altså; sætte dine sikkerheds indstillinger til default værdierne ?

</MOLOKYLE>