/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Pippi's rigtige navn ?!
Fra : gisele
Vist : 2061 gange
100 point
Dato : 16-06-05 17:33

Hej!
Jeg sidder her og er ved at skrive en opgave til eksamen om billedbøger, hvor vi har brugt bogen om Pippi Langstrømpe. Jeg vil gerne vide om du kender Pippi's rigtige navn og hendes nuværende alder ?!!

Mvh
Gisele

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-05 17:38

inger nilsson

Kommentar
Fra : lally

Dato : 16-06-05 17:39

hej hur er 46 år

Kommentar
Fra : lally

Dato : 16-06-05 17:41
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 17:43

Ja, hvis det er hende der spillede Pippi i filmene, er det Inger Nilsson, født d. 4/5- 1959, og hun kom fra Kisa i Sverige.

mvh dov

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 17:57

Hvis det er selve figuren Pippi du mener, hed hun Pippilotta Viktualia Rullegardinia Krusemynta Efraimsdatter Langstømpe.
Og alderen.....Tjae, den første bog om Pippi, udkom i 1945.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-06-05 18:18

http://www.trendbizz.dk/underholdning.html
Citat
Pippi Langstrømpe (Inger Nilsson) fortsatte skuespillerkarrieren efter Pippi-succesen, dog aldrig med helt samme gennemslagskraft. Hun har siden lavet en del børneteater, som dog ikke har gjort hende aktuel i Danmark.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : gisele

Dato : 06-07-05 14:27

Tak for svaret lally. Undskyld at jeg først svarer nu