/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Nedlukning af Outlook i MS Office 2000 P~
Fra : Denpete
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 02-10-02 10:07

Hej gruppe...
Efter total PC-crash har jeg måtte geninstallere alle programmer - således også Office 2000 Pro. Men når jeg åbner Outlook lukker det automatisk ned efter et splitsekund. Jeg når således overhovedet ikke at køre programmet....

Kan nogen hjælpe mig her?

Tak
Denpete

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 09:09

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--
pre

"Denpete" <Denpete.news@kandu.dk> wrote in message
news:9Gxm9.64407$Qk5.2573931@news010.worldonline.dk...
> Hej gruppe...
> Efter total PC-crash har jeg måtte geninstallere alle programmer -
> således også Office 2000 Pro. Men når jeg åbner Outlook lukker det
> automatisk ned efter et splitsekund. Jeg når således overhovedet ikke
at
> køre programmet....
>
> Kan nogen hjælpe mig her?
>
> Tak
> Denpete
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 02-10-02 11:27

Burde pre ikke lige fortælle denpete hvordan man 'sådan bare lige skriver til en nyhedsgruppe'? Det er jo ikke sikkert denpete véd det!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-02 10:16

"Denpete" <Denpete.news@kandu.dk> wrote:

> Men når jeg åbner Outlook lukker det
> automatisk ned efter et splitsekund. Jeg når således overhovedet ikke at
> køre programmet....

Er lige netop løbet ind i samme problem. Det er ikke kun Outlook, der lukker
ned. Det gælder også alle de andre office-programmer. Mit problem opstod
efter at jeg forsøgte at installere et "lånt" program, for at se om det var
noget man skulle invistere i. Programmet virkede ikke, og jeg afinstallerede
det igen. Men efterfølgende er jeg altså løbet ind i at office-programmerne
lukker ned automatisk.

Håber også meget at der er en eller flere derude, der kan hjælpe.

Mvh
Anders

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-10-02 12:23

Hej pre...

Jeg troede faktisk jeg var i den rigtige gruppe.....
Men åbentbart ikke - det beklager jeg meget....

Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-10-02 12:25

UPS...

Jeg glemte helt:
I øvrigt virker det fint nu efter installation af Win XP Home...'

Så tak for 'hjælpen'

Denpete

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 10:48

Anders Nielsen (tox@xot.denmark) skrev:

> Er lige netop løbet ind i samme problem. Det er ikke kun Outlook, der
> lukker ned. Det gælder også alle de andre office-programmer.

Fordi du har installeret pakken med et serienummer der er blacklistet af
MS som værende under en meget udbredt "crack" serienummer serie.

Løsningen er ssv. enkel:
Enten kontakt MS og få et nyt serienummer.

Eller ... tadaaaa ... benyt OpenOffice

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 11:15

"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote:

> Eller ... tadaaaa ... benyt OpenOffice

Og kan man importere sin .pst fil fra OE i openoffice? Og hvor finder jeg i
øvrigt det der openoffice?

Mvh
Anders

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 11:20

Anders Nielsen (tox@xot.denmark) skrev:

> "Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote:
>
>> Eller ... tadaaaa ... benyt OpenOffice
>
> Og kan man importere sin .pst fil fra OE i openoffice? Og hvor
> finder jeg i øvrigt det der openoffice?

Ingen .pst import.

Openoffice indeholder hverken en mail, news eller en kalender del.
Dem må du finde andet steds ... f.eks. Outlook Express som dækker de
fleste mail+news behov.

Kalender delen er lidt tricky.
Palm Desktop kalender er ganske udemærket og svjh. gratis.

Tadaaa ... google søgning ... www.openoffice.org

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 17:33

pre wrote:
> Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig
> direkte til en eller flere nyhedsgrupper med dit problem.
[snip]

Nu er jeg altså nød til at spørge - jeg har flere gange set at du har
postet dette svar til folk - hvad er meningen med det??

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,
og IKKE pr. mail.
"Time is fun when you're having flies" - Kermit

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 21:45

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote:

>Nu er jeg altså nød til at spørge - jeg har flere gange set at du har
>postet dette svar til folk - hvad er meningen med det??

Jeg kunne forestille mig, at Herr Pre (ligesom jeg selv) er lidt
aergerlig over, at www.kandu.dk fletter nyhedsgrupperne ind i
hjemmesiden paa en maade, der kan faa ukyndige til at tro, at de
diskuterer i et debatforum, der er drevet af kandu - og derfor
bryder han sig (heller) ikke om at se indlaeg, der er postet
gennem kandu.

--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 21:59

Den 02 okt 2002 skrev Heidi i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Nu er jeg altså nød til at spørge - jeg har flere gange set at du har
> postet dette svar til folk - hvad er meningen med det??

Det er denne her vi ikke ka' li' :

Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

--
Mvh.
LarsK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 22:51

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns929CE9C873588larsklintholm@klintholm.com...
> Den 02 okt 2002 skrev Heidi i dk.edb.programpakker.ms-office:
>
> > Nu er jeg altså nød til at spørge - jeg har flere gange set at du har
> > postet dette svar til folk - hvad er meningen med det??
>
> Det er denne her vi ikke ka' li' :
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Og kandu er n hjemmeside, som kun er for medlemmer, men de gratis svar, der
kommer her i gruppen, arkiveres alligevel i deres database.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 23:52

Den 03 okt 2002 skrev Jan Kronsell i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Og kandu er n hjemmeside, som kun er for medlemmer, men de gratis
> svar, der kommer her i gruppen, arkiveres alligevel i deres
> database.

Hvis du ser i min header, så har jeg tilføjet:
X-No-Archive: yes
Dette er en besked til de forskellige databaser om, at jeg ikke ønsker
mine indlæg optaget i offentlige databaser. Mange af databaserne (bl.a.
Google) respekterer et sådant ønske. Men ikke Kandu!
--
Mvh.
LarsK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 16:34

Kære Heidi:
Helt faktisk så synes jeg at det er både sjovt, spændende og lærerigt at
"knække problemer", og det svar du hentyder til er efter min bedste
overbevisning et godt råd som nok er værd at overveje.

Som det er nævnt i flere indlæg kan enhver henvende sig til gruppen
(grupperne) og få råd og vejledning mht. problemløsning. Men "enhver"
er ikke en tilfældig hjemmeside som prøver på at nasse sig til noget, og
slet ikke hvis der er den ringeste mistanke om at gruppens erfaringer på
nogen måde kan udnyttes kommercielt.

Gå ind på den pågældende Webside og få et indtryk. Kun er der adgang
forbudt hvis du prøver at se databasen.

Som bekendt ligger der i luften en tanke om at problemløsning kan være
et givtigt arrangement og der vil vi brugere nok være bedst tjent med at
der er fagfolk - ikke anonyme heksedoktorer - bagved arrangementet.

I øvrigt synes jeg at vi alle skal være parate til meget for at bevare
nyhedsgruppernes fine netværk af viden.

--

mvh
© pre 2002

BTW - På denne adresse: http://www.usenet.dk/ kan du hente masser af
info om danske nyhedsgrupper.

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in message
news:anf74m$dkdh6$1@ID-64059.news.dfncis.de...
> pre wrote:
> > Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig
> > direkte til en eller flere nyhedsgrupper med dit problem.
> [snip]
>
> Nu er jeg altså nød til at spørge - jeg har flere gange set at du har
> postet dette svar til folk - hvad er meningen med det??
>
> --
> Mvh. Heidi
> Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,
> og IKKE pr. mail.
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit
>

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 14-01-03 10:22

Tak for svaret Anders Nielsen.