/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Dårlig Holdning
Fra : Krassus
Vist : 355 gange
20 point
Dato : 16-06-05 15:01

Min holdning er ikke god, det er gået op for mig at jeg er begyndt at hænge med hovedet og armene, og det ser ikke alt for smukt ud. men når jeg så trækker armene tilbage, og holder hovedet højt (:D) så strammer det sådan hen over skuldrene på mig, hva kan jeg gøre ved det? evt. kirupraktor eller sådan noget ??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-06-05 15:13

"Ret Dem dog op menneske" Dette bliver gang på gang skreget ind i ansigtet på en stakkels soldat, . Læg mærke til at militærpersoner har en rank holdning.
Ok! Jeg synes ikke du skal lade dig "Radbrække af en kiropraktir, Mon heller det hjælper?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 16-06-05 15:16

Tag i et motionscenter og få lagt et træningsprogram der hjælper lige dig, så er du på rette vej.
mvh steen

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 16-06-05 15:28

Prøv at søg på alexanderteknik på nettet. Jeg har gået til det i 2 år. Det er en holdningskorrektionslære, hvor man går til en form for eneundervisning.

se evt.: http://www.dflat.dk/

hilsner fra timeglas

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 16-06-05 15:46

Hverken en fyss eller kiropraktor kan rette din holdning.. De kan give dig nogle øvelser og gode råd..

Jeg har personligt fået nogle øvelser af min fyss.. De er super gode, men tar dog mig selv i at sidde forkert alligevel.. Det er ikke en naturlig stilling for mig, så jeg skal hele tiden tænke over min holdning... Håber at det med tiden bliver en ny god vane

Så kontakt en fyss eller en rygskole.. Få nogle gode råd og øvelser.. Så du kan få en god holdning..

Kandaikke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 15:47

Jeg synes nu alligevel det er en god ide at konsultere en kiropraktor. Han kan finde ud af om der er andet galt med din muskulatur end lige 'slaphed'. Er det KUN slaphed og manglende træning, er classic26's tip godt.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-06-05 16:31

Mensendieck skulle være meget effektivt, har jeg hørt.
Kig evt. på denne hjemmeside:
http://www.victoria-mensendieck.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 22:06

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne