/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Komfur
Fra : jangchr
Vist : 516 gange
75 point
Dato : 16-06-05 13:32

Er der nogen der har en god opskrift på hvordan man selv kan laver en rengøringsmiddel til at gøre glaskeramiske komfur ren i,da dem man kan købe er ret dyre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 13:43

Jeg bruger altid det flydende skuremiddel der nu hedder Cif (før hed det Vim).

og nu vil der sikkert være en masse der påstår, at det kan det slet ikke tåle, men mit glaskeramiske komfur er fra 1987, og har bestemt ikke taget skade på nogen måde

mvh dova

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-06-05 13:50

Til dova
Det var da en mulighed,jeg venter lige og ser om der kommer andre tip

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-06-05 13:58

NB. Skuremiddel har den ulempe, at der ridser, ganske vist fint, men det gør at skidtet sidder bedre fast til næste gang og der derfor skal bruges flere kræfter/knofedt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 14:02

Nej Mulberry, Cif ridser ikke, jeg bruger det også på mine hvide laminerede skabslåger der er lige så gamle som komfuret.

Men nogen af de flydende skurecremer ridser, det er rigtigt nok, men ikke det her.

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-06-05 14:08

nååe, sååå deet !

SÅ SIGET VI DET

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-06-05 14:12

Øh hvad med at komme med nogle flere muligheder i stedet for at skændes:lol

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 16-06-05 14:23

Det lyder måske underligt, men jeg bruger tandpasta - og det med godt resultat. -

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-06-05 14:26

Til Balcanard
Er der ikke slibemiddel i tandpasta

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 85 point
Dato : 16-06-05 14:29

Jo det er der helt sikkert, men vor glasplade har nu i 7 år stået "for skud" og det med godt resultat. Vi fandt også, at købe-udgaven til rengøringen var for dyr - og læste i øvrigt dette tip i "Vi med hus og ..."

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 16-06-05 14:38

Tak for svaret Balcanard.Jeg har lige prøvet det og det er udmærket selv om køkkent lugter af tandpasta

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 16-06-05 16:35

Hmm

Kan man ikke også købe discount udgaver af det der keramik rens... tandpasta er sk da også dyrt.