/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
motorproblemer - græstrimmer
Fra : invisible
Vist : 2174 gange
50 point
Dato : 16-06-05 11:14

Håber der er nogle KANDU'er som kan hjælpe.

Jeg har fået foræret en 6 år gammel benzin McCulloch græstrimmer.

Til at starte med kunne den slet ikke starte, så blev der skiftet tændrør, benzinfiler, luftfilter, samt primer pumpe.
Så kunne den starte, men kun ganske kort.
Den kører ca. 5 sek. før den dør ud, det virker som om at den ikke kan få brændstof.
Slangen er checket og der er hul igennem, tager man slangen af oppe ved kaboratoren render benzinen fint.

Når man har trykket på primeren, kan den køre 5 sek, derefter kan den ikke startes igen, tager man tændrører af og venter 5 min, kan den 5 sek igen.
Det er ud fra at jeg tror den er druknet, når jeg har trukket i snoren 20 gange unden at der sker noget.

Membranen ser ud til at have det ganske fint.

Hvad kan der være galt siden den ikke vil køre. ???

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-06-05 11:36

Er der ikke en choker, der kan trækkes ud / drejes / aktiveres ???
Ellers prøv at give den et skud 'diesel-start' (spraydåse du køber på tankstationen til ca. 40.-), det kan få de fleste genstridige haveapperater igang.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 16-06-05 11:46

Dieselstart, har ingen interesse, da jeg godt kan få den igang, men kun i 5 sek af gangen.
Chokeren er helt åben.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 16-06-05 12:40

Jeg har haft en ældre af samme mærke den kunne kun køre med halv choker hele tiden, den fik for lidt benzin.
Det kan også skyldes en tæt dyse i karburatoren, har du prøvet at rense den med tykluft(pas på membram og evt. svømmer)

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 16-06-05 13:23

Har nu renset alle dyser, haft karb. skilt helt af.

Nu kan jeg se at den selv trækker benzin igennem slangen, når man hiver i snoren, det må vel være gode tegn.
Men den starter stadigvæk ikke, måske fordi den er druknet.
Har skruet tændrøret af (som var plaskvådt). Hvor længe skal man lade den stå åben før man prøver igen ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-06-05 16:42

Membranen skal være MEGET tæt, ved jeg fra min plæneklipper, så sørg for, at anlægsfladerne er skinnende rene, og at membranen ikke har revner eller noget, der sidder og flaprer før du spænder sammen igen. Den indgår som den vigtigste del af benzinpumpen.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 16-06-05 18:18

Jeg fulgte Stig54's råd, og nu kører den.

Men da jeg rengjorde karb. tog jeg alle skruer ud, incl. H & L skruen, så nu er fanden løs.

Til det oprettet jeg lige et nyt spørgsmål.