/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook ...
Fra : mikael_hanna
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 16-06-05 10:45

Vi har en mail-adresse i firmaet til udlejning af biler. Vi bruger Outlook express som mail-program. I weekenden har firmaet lukket, og jeg vil gerne have at Outlook sender en automatisk besked om at vi har modtaget mailen og kontakter dem igen om mandagen. Men jeg kan ikke finde den funktion i outlook...!! Er der nogen som kan hjælpe mig med dette??

Mikael.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 16-06-05 10:55

Kræver vist at du bruger microsoft exchange server!

Citat
Svare automatisk på indgående meddelelser, når du ikke er til stede
Noget af det, der står i dette emne, gælder ikke for alle sprog.

Denne funktion kræver, at du anvender en e-mail-konto i Microsoft Exchange Server.

Klik på Ikke til stede-assistent i menuen Funktioner.
Klik på Jeg er ikke til stede i øjeblikket.
Skriv den meddelelse, der skal sendes til andre, når du ikke er til stede, i boksen Automatisk svar sendes kun én gang til hver afsender med følgende tekst.
Du kan evt. oprette regler (regel: En eller flere handlinger, der udføres automatisk på e-mails og mødeindkaldelser, som overholder visse betingelser, samt eventuelle undtagelser til betingelserne. Regler kaldes også for filtre.), der kan håndtere indgående e-mails.
Sådan gør du

Klik på Ikke til stede-assistent i menuen Funktioner.
Klik på Tilføj regel.
Angiv betingelserne for den regel, meddelelsen skal opfylde, for at handlingen kan udføres, under Når der kommer en meddelelse, der opfylder følgende betingelser.
Klik på Avanceret, hvis du vil angive flere betingelser. Marker de ønskede indstillinger, og klik derefter på OK.
Marker afkrydsningsfeltet Stop behandlingen af efterfølgende regler, hvis du vil angive, at denne regel skal være den sidste, der anvendes.
Marker de ønskede indstillinger under Udfør disse handlinger. Du kan markere mere end én indstilling.
Bemærk! Hvis du angiver, at en meddelelse skal slettes, påvirkes meddelelsen ikke af de regler, der følger den slettede regel på listen over regler i dialogboksen Ikke til stede-assistent

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 10:57

tjahhhhh eller at mailen er tilknyttet webmail hvor funktionen ligger lige for

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 16-06-05 11:02

hmm kedeligt... da den mail står på en seperat computer som ikke er koblet til serverne, kan jeg ikke bruge nogen form for serverfunktion. På mine servere kører jeg Lotus Notes og da har man den besked-mulighed jeg savner.

Troede bare det kunne laves med en normal outlook!

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 16-06-05 15:29

Tak for svaret teddy boy...

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-06-05 16:23

Hvem er din udbyder??

Der er en mulighed for at du via webmail kan lave autosvar, det tilbyder bl.a. B-one og andre

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 16-06-05 16:40

Jeg er på Færøerne... Så det er Føroya Tele... Gider ikke igang med dem, da det altid er pissebesværligt at få systemmet til at fungere optimalt..!

Men ellers tak for tilbuddet..:!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-06-05 17:51

Cool! Førørene rules