/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Akkorder til Danske Børnesange
Fra : esc2spc
Vist : 11929 gange
200 point
Dato : 16-06-05 03:56

Er der et godt hjemmeside med akkorder til danske børnesange?
Tak!

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 16-06-05 06:49

http://danskesange.dk kan hjælpe...

Der er ikke meget til download pga ophavsrettigheder...
- men der er mange hjælpsomme mennesker derinde...
der kan gi' dig konkrete børnesange!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 08:48

Du kan også gå ned på biblioteket og tale med en bibliotekar. Der er lavet mange gode nodesamlinger med såvel tekst som noder og becifringer til danske børnesange.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 16-06-05 09:08

Jeg vil gerne bakke op om Arnes forslag (denne gang). På grund af ophavsrettigheder ligger der ikke særlig mange børnesange med akkorder på nettet, men til gengæld findes der utallige gode sangbøger med akkorder på dit lokale bibliotek (ellers har de muligheden for at bestille dem hjem).
Der findes tre børnesange på http://www.guitaren.dk/tabs.asp?lektion=yes (vælg genre= børnesange)

Jeg vil gerne anbefale følgende bøger med børnesange: "De små synger", "Min første sangbog" og "Børnene synger".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 09:15

www.bib.dk har jeg fundet nogle gode. Prøv og gå derind og vælg musiksøg. Vælg genre 'for børn' og i Fri tekst skriver du noder. Tryk Find, så skal du bare se. Der ER mange gode. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 16-06-05 20:50

Jeg bor i USA og derfor kan ikke bare liiige gå ned på biblo. :(

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 20:52

Undskyld, men det kunne vi jo ikke vide.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 20:56

Hvis ikke de links du har fået er nok, bliver du nok nødt til at finde nogle sangbøger med noder, evt. ved hjælp af www.bib.dk og så bestille dem hjem fra en dansk boghandel. Du skal jo så ikke betale moms, så du sparer de 25%.

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 16-06-05 22:04

Fleste boghandler på nettet tager omkring 200kr i expeditions gebyr og 30kr i forsendelse pr. bog.(uanset bogens pris eller sider) til lande udenfor EU. Selvom det er 25% billigere, skal man købe mange bøger før det kan betale sig.
Det ville være nemmere hvis man kan købe dem som pdf...
Børne sange er relativ nemme at gætte akkorder til, men det ville være endnu nemmere hvis man kan slå dem op.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 22:06

OK. Håber du finder nogle på nettet så. Held og lykke med det.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-05 23:12

Men når der nu tilsyneladende IKKE er nogen (eller særlig mange) danske børnesange med noder på nettet, så var det måske en ide at lokke en bekendt med lidt fritid herhjemme i Danmark til at låne et par børnesangbøger på biblioteket og derefter scanne dem ind og sende dem som en zip-fil til dig??? Er godt klar over, at det sandsynligvis ikke er HELT lovligt (hvis man følger ophavsretsloven pernittengryn), men i mangel af bedre er det vel eneste udvej....?

Godkendelse af svar
Fra : esc2spc

Dato : 20-06-05 04:49

Tak for svaret Kazistuta.

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 01-07-05 09:13

Jeg fandt denne link efter jeg lukkede spørgsmålet. Check det ud!

http://www.users.globalnet.co.uk/~mathiase/guitar/guitar.htm

Kommentar
Fra : Karen32

Dato : 28-07-05 18:22

Hej er der nogen der tekst og akkorder til "jeg er en glad lille cowboy"