/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
roblemer
Fra : jomo
Vist : 500 gange
400 point
Dato : 15-06-05 10:04

Erder en som kan sige mig hvad jeg skal gøre minforbindelse til kandu går væk jeg skal hele tiden lokke på når jeg skifter emne hilsen jomo .

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 15-06-05 10:10

Hej jomo
Jeg har nogle af de samme problemer.
Men husk at sætte flueben i "Gem mit brugernavn og kodeord, så jeg automatisk bliver logget ind næste gang. " når du logger på 1. gang.
Så virker dit login hele tiden - så længe du bliver i samme browser-vindue (Deres program kan åbentbart ikke finde ud af at læse cookien fra nye instanser af browseren - lidt dårligt synes jeg)

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 15-06-05 10:11

Eller også er det noget med din sikkerhedsopsætning
noget med tilladte cookies på din maskine

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 10:13

Har du sat den til at slettet dine cookies når du forlader den ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-05 10:19

til refi
Hvordan sætter man Iexplorer til at slette cookies når den forlades?????
Det er mig bekendt kun Iexplorer temp-mappen der tømmes, og cookies ligger ikke i temp-mappen.
Iøvrigt mener jeg at både 'WalkingChicken' og 'tjantzen' har svaret på det oprindelige spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 10:31

Hvor har du dog ret - selvfølgelig er det tempfiler - sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 10:34

Men Avant kan f.eks. slette cookies hvis den lukkes.

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 15-06-05 10:40

Vil det sige at I (jer der ikke har problemet) kan klikke på linket i den mail I fik om dette indlæg og dermed komme til at se hele indlægget - uden at logge ind først ? (Den starter jo i et nyt browser-vindue!)
Min pc er sat op til at acceptere alle cookies!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 10:44

Ja

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-05 10:44

Ja jeg klikker bare på linket i mit mailprogram og kommer så direkte ind på spørgsmålet, undtagen når jeg lige har slettet mine cookies. Så skal jeg først logge på og i sjældne tilfælde genloade siden. Så jeg tror det er noget med din opsætning af cookies der er forkert.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 10:48

logger ind en enkelt gang - holder kandu åbnet og ingen problemer - mon ikke du bare lukker ned hver gang - altså logger af ????

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 15-06-05 11:00

miritdk: Hvis du mener mig (nu trænger jeg mig lissom på her - men håber at jomo kan bruge de samme svar!) så er svaret nej.
Jeg logger ikke af Kandu.dk - jeg holder hele tiden denne browser-session kørende - netop for at undgå at skulle logge ind igen.
Men lige så snart jeg starter en ny browser-session skal jeg logge ind igen - uanset at den anden stadig kører og er logget ind !?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 11:05

Ja - for det meste kan jeg bare trykke på linket i mailen, og samtidig via browseren til Kandu.
Til tider kan den bøvle lidt - men så sletter jeg alle mine cookies og tempfiler.
Hvis jeg har en Kanduside åben og evt. surfer efter svar i en anden browser, kan den godt falde ud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 11:08

travende kylling ......... mente det til jomo faktisk - men sag samme
Jeg kom i tanke om at hvis jeg af og til støder på et urgammelt spørgsmål sker det også - men sjældent at jeg må logge ind igen.

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 15-06-05 11:22

Tadaaaaa så fandt jeg løsningen ....
Kandu opererer med 2 cookies !!
En der hedder xxx@www.kandu[1].txt og en der hedder xxx@kandu[1].txt
xxx@kandu[1].txt dannes når man logger ind via et Kandu e-mail link - og det var den jeg manglede!
Nu har jeg den og nu kan jeg linke direkte ind i et indlæg uden at skulle lave manuel login først.

[hør] Nu mangler vi så bare at Kandu teamet laver xxx@www.kandu[1].txt så den også laver automatisk login

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 11:25

no news walkingchicken

stort NEJ til automatisk logind herfra !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 11:29

Det kan godt være med de to cookies - men,
Hvis jeg logger på fra en anden comp er det den forbindelse som holdes.
Hjemkommet til min egen comp og logger på via link eller en browser så følger den anden type forbindelse med.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 16-06-05 08:58

jeg skal nok svare jer men har ikke fundet fejlen inu hilsen jomo

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 24-06-05 15:12

jeg har fået den til at køre,og det er bare telfældig hvem der får pointda jeg ikke har kundet bruge nogle af svarende men tak til alle, jomo.men det blev refi der rente med sejeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-05 18:13

har du ikke fået svar så lad dog være med at give point - lad det stå åbent - en dag kommer der jo måske en med en løsning - hvis point er givet kan man fejlagtigt tro løsningen er korrekt